Nederlands MediaNetwerk

Crisisjaren: RTL schuimt heel Nederland af op zoek naar jou, Paris Hilton en talent

Tijdens de najaarspresentatie van RTL Nederland werd mij duidelijk hoe zeer de crisis overal heeft toegeslagen, we zijn getroffen door een ongekende kaalslag. Wel blijven ze bij RTL achter de schermen noest doorwerken om de misère dragelijk te maken en bedenken ze programma’s die de zendergroep aan de top van de kijkcijferlijsten moet houden en de kijker zoveel mogelijk verstrooiing gaat bieden. En enige troost, dat ook, verstrooiing biedt nu eenmaal soelaas.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen: ‘Dit soort nieuwe programma’s accentueren de ellende’. Tegen dat schorriemorrie wil ik zeggen: ‘Jullie horen kennelijk niet tot de doelgroep, ga je schamen, foei’.

Ik geef een paar voorbeelden van wat voor heuglijks ons te wachten staat. Neem Eddy Zoey, deze man is bereid gevonden geheel onverwacht bruiloften te bezoeken in de Weddingcrasher op RTL 5. Kijk, zoiets doet niemand voor z’n lol. Ik heb mezelf gedwongen om mij er iets bij voor te stellen en ik moet zeggen, het was een macaber geheel. Natuurlijk kan het in de praktijk reuze meevallen en stelt je huwelijk pas iets voor als het Eddy-proof is.

In Wie Trouwt Mijn Zoon? gaan vijf moeders onder leiding van Robert ten Brink op zoek naar een vriendin voor hun zonen. Dit gegeven op zich is al desastreus voor het zelfvertrouwen van die jongens. Dat komt nooit meer goed.

Mede daarom is het fortuinlijk dat RTL ons verrast met maar liefst twee nieuwe shows over gezondheid. De realityserie Obese draait om zes mensen met extreem overgewicht. Zij worden wekelijks gevolgd door Wendy van Dijk. In Dit Is Mijn Lijf!, vanaf 26 oktober te zien bij RTL 4, houden twee artsen en een tandarts een gratis inloopspreekuur in een speciaal voor het programma ingerichte kliniek. Hier onderzoeken zij patiënten die klachten hebben waarmee ze niet naar hun eigen dokter of tandarts durven te gaan óf waar ze graag eens een andere deskundige naar willen laten kijken. Ik weet nog niet precies wat ik me voor moet stellen bij dat inloopspreekuur maar het klinkt woest aantrekkelijk. Ik zeg: doen!! Zeker als je toch in de buurt bent.

Voor wie het nog niet duizelt, het volgende. In Krabbé Staat Op Straat zet Martijn Krabbé vanaf 25 oktober acht weken lang een straat in Nederland totaal op zijn kop. Buurtbewoners zetten hun inboedel rigoureus op straat om kans te maken op een metamorfose. Mooi zo iets, kans maken op een metamorfose, wie wil dat niet. Nog 61 nachtjes slapen en iemand wordt gemetamorfoseerd, boeiender TV krijg je niet.

Slechte kijkcijfers kosten Paris Hilton realityshow. Toch zit Hilton niet met de handen in het haar. Die tweette onlangs dat ze 'van het leven aan het genieten is en alvast uitkijkt naar nieuwe opdrachten. Het wordt een superdruk jaar, maar het gaat heel leuk worden.' Klopt Paris, het gaat heel leuk worden, gewoon RTL kijken, je weet niet wat je ziet.

Tot slot meldt RTL nog een feestje, in september bestaat RTL Boulevard 10 jaar. Lijkt mij lang genoeg!

Weergaven: 158

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden