Nederlands MediaNetwerk

Het blijft een goede tactiek: bekende Nederlander laten optreden in communicatieve uitingen:

Van Gaal & Mediamarkt

Johan Derksen & Nederlandse Energie Maatschappij

Rintje Ritsma, Koos Postema, Truus van Hanegem

Bekende stemmen en gezichten vragen zo (en tegen ruime betaling) aandacht voor doorgaans niet heel interessante onderwerpen.

De veiligheidsdemonstratie in verkeersvliegtuigen kon ook wel wat pittige specerijen gebruiken, vonden luchtvaartondernemingen Turkish Airways en Air New Zealand. Want naar het routineuze pantomime dat de stewardessen op de voice over van de purser, uitvoeren in het gangpad kijkt nooit iemand. De Turken schakelden vijf voetballers (Wayne Rooney, ja! Wesly Sneijder, nee!) van Manchester United in. Spelen daar Turken dan? Nee, volgens mij spelen daar geen Bekende Turken, maar Turkish Airways sponsort die club. De heren voetballers illustreren op gemaakt lollige wijze de standaard instructies. Gevolg is dat de video nog langer duurt dan normaal. Na een paar minuten kijkt niemand meer.

Meer aandacht kreeg de video van Air New Zealand. In deze demonstratie ging de crew uit de kleren, en presenteerde de instructies volledig in body paint. Dit leidt echter enorm af. In een poging nog iets naakts te ontdekken (let op de navel van de piloot!) luistert niemand meer naar de instructies.

Kan het anders? Natuurlijk kan het anders. Laat KLM nou eens Nederlandse voetballers van de verschillende grote buitenlandse clubs (=vliegbestemmingen!) samen die instructies presenteren. Van Bommel die z’n mobieltje weigert uit te zetten, Robben die wanhoopt met de gordels, de kleine Wesley Sneijder voor wie de zuurstofmaskers te hoog hangen. De voice over wordt natuurlijk ingesproken door Louis van Gaal, die dwingend wijst op het rookverbod. En Cruijff? Johan Cruijff ontfermt zich dus over de zwemvesten, die hun niet in het vliegtuig mogen opblazen. Logisch.

Weergaven: 60

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden