Nederlands MediaNetwerk

de communicatie kracht van kleur tijdens een evenement.

Denken de meeste vrouwen dat wij als visagisten of make-up artists alleen gezelllig een make-upje aanbrengen het tegendeel is waar , afgezien van de verschillende soorten texturen van de producten die afgestemd op de huid gelijkmatigheid moeten laten ogen is kleur en de keuze daarvan erg belangrijk. Met kleur communiceer je naar buiten toe en laat je zien wie je bent. We onderscheiden hierbij koele en warme kleuren die ofwel verwijderingstinten heten (koel) of aarde (materialistisch) tinten die warmer zijn en bereikbaar. Om een voorbeeld te geven , een tijdje geleden nam ik deel aan het Nobiles Carriere event waar ik adviezen gaf aan afgestudeerde dames die compleet in mantelpak bij mij langs kwamen voor een advies voor de sollicitatieprocedure , grijstinten doen het dan beter daar deze tinten ""afstandelijk"" werken, koel dus en een indruk geven van stabiliteit ipv knalgroene oogschaduw die best wel goed zal staan maar waarschijnelijk gezien word als te' veel van het goede. bruintinten werken ook goed (stabiel) en kunnen ook mooi naturel opgebracht worden alles in harmonie met de kleding en het haar( De harmonie van de kleuren) . Zo ook afgelopen weekeinde tijdens het Face en Figure in het Worldfashion center, ik koos expres de kleuren goudgeel en roestbruin (stabiliteit) voor mijn stand daar met name goudgeel de kleur is van inspiratie, openheid en dat mijn stand ook ""open ""stond voor het publiek, warme tinten dus die aangenaam werken en bereikbaar zijn voor iedereen , toch leuk om daarna vast te stellen dat we elke 20 minuten ruim 3-4 modellen hadden in onze stand die opgemaakt wilde worden en dat van 10.00 tot 17.00 , kleur trekt dus aan. Moet ik hierbij wel vermelden dat mijn collega Linda haar twee modellen in zilverkleuren en grijstinten met zwart had gebodypaint , dit waren totale eyecatchers om de aandacht vast te houden tijdens het bezoek van deelnemers aan onze stand . Het grappige was dat mijn collega en ik voor het event gekozen hadden voor een bepaalde make-up die wij zouden aanbrengen , daar smokey eyes erg in trek zijn vooral voor de jongere modellen kozen we voor ruim 7 donkere kleuren voor dit smokey effect waaronder paars en groen met veel glitter en parelmoereffecten voor het showelement , ik wilde hiermee bereiken dat dit
egoversterkend werkt juist als modellen zich moeten presenteren en niet al te veel vertrouwen hebben in zichzelf, afin de potjes zijn in ruime mate gebruik!. Alhoewel er ook om een natural look gevraagd werd natuurlijk. Op verzoek van mijn visagisten hebben we ditmaal t-shirts (zwart met goud logo) gedragen om meer uniform naar buiten toe te komen en herkenbaar te zijn, ik merkte dat dit heel prettig werkte en wij als team meer verbonden waren met elkaar door deze uniformiteit, zwart is chique maar samen met wit de optelsom van alle kleuren. Zwart is ook de kleur van de creativiteit. Binnen ons vak geld alles wat je naar voren wilt halen word lichter en alles wat je verder naar achteren wilt brengen maak je donkerder dit motiveerd dus mijn keuze voor zwarte kleding. Corporate image is belangrijk voor herkenbaarheid en uitstraling. voor meer info:
http://rbacademybeautyblog.blogspot.com/ bron: succesvol ondernemen met de kracht van kleur door Jacqueline van Tol (een aanrader!) voor een indruk van dit evenement:
www.fotopersdienst.nl

Weergaven: 72

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden