Nederlands MediaNetwerk

De Mobile Presence van 50 bekende Goede Doelen

Uit recent onderzoek blijkt dat zo’n 60% van de Nederlanders over een smartphone bezit.  De mogelijkheden van deze ‘mini computers’ lijken soms onbegrensd.  Vooral het gebruik van internet groeit hard. De populairste nieuwssite van Nederland NU.nl heeft zelfs sinds november 2011 meer mobiele bezoekers, dan PC bezoekers.  Uitgeverij Sanoma heeft reeds al enkele jaren geleden reeds apps en mobile websites ontwikkeld om een zo goed mogelijke gebruiks ervaring te creëern. Veel andere organisaties hebben deze stap nog niet gemaakt. Op de meeste mobiele telefoons is meestal de normale website wel toegankelijk, maar verre van gebruiksvriendelijk. De mobiele gebruiker van tegenwoordig verwacht dat een informatie van een organisatie direct leesbaar is. Wanneer dit niet direct het geval is en er moet veel moeite voor gedaan worden (bijvoorbeeld inzoomen), dan is er een grote kans dat deze website wordt weggeklikt. Bij sommige charitatieve organisaties  komt nu al het  15 % van het website bezoek van mobile devices (smartphones, tablets en reguliere mobiele telefoons) en dit percentage is snel aan het stijgen. Dit komt vooral door het grote aantal nieuwe smartphone gebruikers:  25 % van de huidige Nederlandse smarpthone bezitters heeft minder dan  12 maanden  geleden zijn allereerste smartphone gekocht.  Ik heb 50 grote Nederlandse fondsenwerfers onderzocht naar hun ‘mobile presence’, oftewel: hebben zij een app voor iPhone, Android of een mobile website (zie overzicht). Hieruit bleek dat 34% van de Nederlandse organisaties een iPhone app heeft ontwikkeld en 22 % een Android app.  Slechts 16% heeft een mobile website.  Wanneer je geen Mobile Presence hebt, kun je je (potentiele) donateur niet bereiken en in de nabije toekomst kan dit zelfs van invloed zijn voor je binnenkomende donaties.

Stel je als organisatie eens de volgende vragen:

-          Hoe is onze mobile presence momenteel? (hebben we een mobile website of mobile apps?

-          Hoeveel van ons online bezoek komt via mobile devices?

-          Wat is hiervan de stijging geweest de laatste 12 maanden?

-          Wat zijn mijn doelstellingen om mobiel in te zetten?

-          Hoe kan ik via mobiel toegevoegde waarde bieden naar mijn doelgroep(en)?

 

Zie infographic: 

Richard Otto is sinds 2005 actief in de mobile marketing. Hij heeft bij diverse mobile marketing bureaus gewerkt, waar hij diverse oa workshops mobile apps, mobile websites, consultancy trajecten en mobile marketing campagnes heeft ontwikkeld voor bedrijven als Vodafone, Unive, Centraal Beheer Achmea, Greenpeace en Terre des Hommes. Naast zijn werk is Otto een gepassioneerd blogger op gebied van mobile marketing  op MobileMarketing.nl en Co-auteur van het HBO Boek Basisboek Online Marketing (Noordhoff).  In 2012 heeft hij het marketingplatform Mobile Marketing Nederland  opgericht. 

www.mobilemarketingnederland.nl

Weergaven: 137

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple

Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken

[Column] Niels Bruinsma: Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane en Wilfred Genee

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden