Nederlands MediaNetwerk

De onderstaande tekst is voor 99% overgenomen van mijn Volkskrant-blog waar ik eerder op de avond deze blog heb geschreven. Waarom zou je een goede blog niet elders kunnen hergebruiken zolang je zelf het auteursrecht hebt :-)? Kort nieuws van het boekenfront vandaag. Over de coverfoto zijn uitgever en ik het vandaag eens geworden. Het was al bekend dat het de foto wordt die je op mijn profielpagina ziet, Groenplaats Antwerpen. Nu weten we ook hoe die op de cover gaat uitpakken. Van onderen in de volle breedte. Eerst was er de versie met nog wat kleur aan beide kanten. Die foto was te donker. Toen kreeg ik afgelopen dinsdag een proefdruk van de omslag waarop de foto aan de rechterkant 'afliep' (jargon). Vond ik niet mooi. 'Of je laat 'm ook links aflopen of je verkleint 'm', gaf ik door. Het is dus de eerste optie geworden. Staat erg goed. De voorkant en achterkant benaderen zoveel mogelijk de kleuren in het Antwerpse logo. Dat ziet er zo uit.

Natuurlijk zijn de stralende A en de slogan weggelaten, want anders maak ik inbreuk op copyright. De voorkant van het boek is roze, de achterkant oranje. Op de achterkant prijkt een bescheiden foto van mezelf met de volgende tekst. 'De stad Antwerpen oefent een grote aantrekkingskracht uit op Nederlanders. Tijdens weekenden en met de feestdagen begeven de noorderburen zich massaal richting het Antwerpse. Om inkopen te doen op de Meir of een terrasje te pakken in het historisch centrum. Van alle auto's die je op een zaterdag nabij het historisch centrum ziet rondrijden, is zeker een vijfde uit Nederland afkomstig. 'Het is een van de vele observaties van Johan Peters, 39, parttime zelfstandig journalist en sinds eind mei 2006 permanent woonachtig nabij datzelfde centrum. Op een journalistieke, beeldende en humoristische wijze toont de auteur hoe de Antwerpse samenleving in elkaar zit en functioneert. De mooie en minder mooie kanten. Nederlanders zullen na het lezen van dit boek Antwerpen niet alleen meer door een roze bril bekijken. Antwerpenaren leren hoe een relatieve buitenstaander tegen hun stad aankijkt en probeert te integreren. 'Antwerpen is Antwerpen en blijft de stad naar zijn goesting.' Nu de rest van het boek nog op orde zien te brengen. Wacht op de tweede proefdruk van de binnenkant.

Weergaven: 24

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden