Nederlands MediaNetwerk

De uitslagen kan ik niet voorspellen, noch kan ik voorzien of Bin Laden ‘voetbal is oorlog’ letterlijk neemt. Voor de rest kan ik het allemaal invullen. De verslaggever die voor een oefencomplex staat en verslag doet van een besloten training. Hij zegt dat die besloten is omdat er niks naar buiten mag. Hij zegt dat het gissen is naar de redenen, misschien dat Van Marwijk een opstelling met Sneijder en Van der Vaart voorbereidt, misschien is de hamstring van Robben helemaal genezen, of misschien is het wel iets heel anders.

Of er onenigheid is in het Nederlandse kamp, vraagt de presentator in de studio op bezorgde toon. Zou kunnen, zegt de verslaggever via de straalverbinding. Van Persie en Kuyt zaten ver van elkaar af tijdens het ontbijt, een paar voetbalvrouwen schijnen elkaar niet te liggen, maar het blijven speculaties. Laten we er vooralsnog van uitgaan dat de sfeer in het team goed is, besluit de reporter op een toon die lichte twijfel verraadt.
Ik vraag me altijd af waarom ik hier naar kijk, neem me telkens weer voor om alleen naar de wedstrijden en nabeschouwingen te kijken. Maar zoals het een echte verslaafde betaamt, pak ik al snel weer een Villa Bavaria of een Oranje ontbijtbabbel mee; de ondergrens is bepaald op C1000 met Tineke Schouten. Perfecte plaspauze.

Ik weet niet wat fascinerender is, het verslinden van non-informatie, of het voetbaljargon dat via persconferenties en interviews tot ons komt. Toen Robert Vuijsje nog aan de Brinta zat, spraken voetballers al in de tweede persoon enkelvoud over zichzelf. We zijn er inmiddels aan gewend, maar hoe ging het die eerste keer?
Verslaggever: “De overwinning lag op een presenteerblaadje, mag ik het zo zeggen?”
Voetballer op gelaten toon: “Je koos de juiste hoek, maar je miste net dat stukje extra scherpte, waardoor je bovenkant paal raakte.”
Verslaggever: “Hoe weet je dat ik afgelopen weekend spits speelde bij S.C. Enschede?”

Dan hebben we de dooddoeners als: het balletje kan raar rollen in de voetballerij en de neuzen staan weer dezelfde kant op. Maar ook legendarische uitspraken van experts als Nico Scheepmaker: ‘van alle onbelangrijke dingen in het leven is voetbal het meest belangrijk’ en Rick de Saedeleer: ‘Vijftien landen gaan naar het WK om wereldkampioen te worden, Nederland doet mee om te laten zien hoe goed het kan voetballen.”
Scheepmaker had gelijk, net als De Saedeleer, maar deze keer worden we kampioen! Want de neuzen staan dezelfde kant op en het balletje kan raar rollen in de voetballerij. BS

Weergaven: 70

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Bas Vlugt op 9 Juni 2010 op 10.49
Jaaaaaaaaa!!! Geweldige column Barbera. Graag meer, veel meer!

Interviews

[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan

[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest

[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing

[Cross Media Bureau 2019] Isabelle Dacz over Wavemaker

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Wavemaker dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Isabelle Dacz, CEO van Wavemaker

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins

Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen

[Column] Marvin Jacobs: De opkomst van fluïde content

De podcast, met zoveel makers en een groeiend aantal adverteerders, gaat zich in vorm en inhoud ontwikkelen. De vraag is alleen: in welke richting

[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV

Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn

[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken

[Column] Maartje Blijleven: Een verhaal voor onze dochters

Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden