Nederlands MediaNetwerk

Dennis Hooftman over de winnende promo's van Film1

 


Film1 is de grote winnaar van de Dutch Promo Awards 2011. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een inspirerend gesprek met Film1 On Air Manager Dennis Hooftman.

Dag Dennis, gefeliciteerd! Hoe is het met je?
'Dank je wel voor de felicitatie! Het gaat prima met mij, en met jou?'

Ook zeer goed, dank je. Film1 is de grote winnaar van de Dutch Promo Awards 2011. Is dat vooral leuk of heeft het meer betekenis? Als ja: welke?
'Het is heel erg leuk én het heeft meer betekenis. Het is een waardering voor de aandacht die Film1 besteedt aan de promo’s en voor de creativiteit van het Film1 On Air team. Het is een mooi compliment dat we uit alle 260 inzendingen zijn verkozen tot de beste. Juist omdat de Nederlandse promo’s steeds beter worden is het een waardering voor promo maken in het algemeen. Het promo maken is een vak en de Dutch Promo Awards zorgt ervoor dat dit vak langzaamaan meer erkenning krijgt en daar zijn we heel blij mee.'

Meten jullie de effectiviteit van jullie promo's?
'Er wordt veel onderzoek gedaan naar de beleving en waardering van de Film1 zenders als geheel waar de promo’s deel van uitmaken. Als zodanig worden de promo’s meegenomen in de onderzoeken. Het is bijna niet te doen om promo’s als individueel item te meten. Promo’s vormen zo’n integraal onderdeel van de zender dat ze bijdragen aan de totaalbeleving ervan. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.'

Wat kunnen we in de tweede helft van dit jaar bij Film1 op gebied van promo's verwachten? Wat zijn de trends?
'Het is moeilijk om over trends in promoland te praten omdat het juist zo sterk samenhangt met de zender. De functie en verwachting van promo’s kan per zender verschillen.  De trends die je ziet bij de free-to-air zenders is dat promo’s meer een commercieel doel krijgen. Dit is overigens niet het geval bij de Film1 promo’s. Maar als er iets te zeggen is over trends bij Film1 dan is het dat onze promo’s zullen blijven bijdragen aan het ongestoord genieten van de kijker en blijvend van hoge creativiteit en kwaliteit zijn, zodat de Film1 zenders er als geheel sterk uit zien.

Wat is het laatste nieuws?
'Het winnen van de Beste Promo van het jaar bij de Dutch Promo Awards én het winnen van 3 zilveren Promax Awards geeft hopelijk aan dat we op de goede weg zitten en dat we ons best zullen doen om de beste promo’s ter wereld te maken. Teamwork, that’s the key!'

www.film1.nl


Weergaven: 357

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE

Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?

Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied

Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden