Nederlands MediaNetwerk

Mannen denken maar aan één ding. Dixons. Zo luidt het nieuwe motto van de grootste elektronicaketen van Nederland, die zich in haar nieuwe strategie met een knipoog richt op het spel tussen mannen en vrouwen bij de aanschaf van vrijetijdselektronica. En daarbij hoort een gloednieuwe look and feel; de elektronicaketen is inmiddels begonnen met het ombouwen van de filialen en verwacht op termijn alle 170 filialen in een nieuw jasje te steken. Ook de website heeft een facelift ondergaan.

Dixons staat erom bekend de allernieuwste vrijetijdselektronica aan te bieden. De sterk veranderende markt heeft echter geleid tot een nieuwe positionering en pay-off, tot een concept dat uitstraalt dat Dixons weet hoe het spel tussen man en vrouw werkt. Blikvangers in die strategie zijn de opvallende tv- en radiocommercials, die van 7 tot en met 18 juni op de Nederlandse zenders zijn te zien en te horen.

“Voor consumenten is het bijna niet te doen om van alle razendsnelle multimediale ontwikkelingen op de hoogte te blijven”, verklaart Eddy Assies, directeur Dixons. “Dat hoeft ook niet, die rol vervullen wij graag. Onze verkopers spelen daarin een belangrijke rol. Wij zitten erbovenop, zijn altijd op zoek naar de nieuwste gadgets.”

Op termijn worden de 170 filialen van Dixons omgebouwd naar de nieuwe look and feel, waarbij het assortiment net als voorheen de hoofdrol speelt. In Rotterdam staat al een conceptstore, die het uitgangspunt vormt voor de doorvertaling naar de andere winkels. Momenteel vindt de ombouw van Dixons in Eindhoven plaats, in 2010 volgen nog meer metamorfoses.

Op de nieuwe website heeft elke leverancier zijn eigen plek, met daarbij een sterk verbeterde product­informatie en -presentatie. Er is bovendien een directe koppeling met alle belangrijke sociale netwerken, en bezoekers kunnen filiaalinformatie krijgen via Google Maps. Verder is Dixons de enige elektronicaketen waar het mogelijk is om, ook online, Air Miles te sparen en ermee te betalen.

www.dixons.nl

Weergaven: 71

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden