Nederlands MediaNetwerk

Dr. Peter Kerkhof benoemd tot bijzonder hoogleraar Customer Media UvA

Het College van Bestuur van de Universiteit van Amsterdam heeft ingestemd met de benoeming van dr. Peter Kerkhof, bij de Afdeling Communicatiewetenschap, tot bijzonder hoogleraar Customer Media. Hij volgt daarmee
prof. dr. Edith Smit op. Prof. dr. Edith Smit legde de afgelopen drie jaar de basis van een nieuw theoretisch paradigma voor de relatiefocus voor bedrijven en instellingen, het
CMB-model: dat ingaat op de factoren die van invloed zijn op de relatie tussen een consument en een customer medium. Deze schaal heeft inmiddels een goed beeld opgeleverd over de kracht van relatiemedia in diverse factoren. Zowel ten aanzien van gebruik van in- als externe doelgroepen. Peter Kerkhof (Heerenveen, 1965) treedt per 1 september in dienst. Hij bouwt voort op het werk van Edith Smit en zal nadrukkelijk aandacht besteden aan nieuwe media als tools voor relatiebinding. Te denken valt aan digitale magazines, social media, het gebruik van mobiele telefoon en tablets. Hij is universitair hoofddocent aan de Vrije Universiteit Amsterdam, waar hij vanaf 2010 hoofd van de afdeling Communicatiewetenschap is. Hij studeerde sociale psychologie (1990) aan de Vrije Universiteit en promoveerde 1997 als sociaal psycholoog op onderzoek naar de effecten van mediaberichtgeving op de publiek opinie over de verzorgingsstaat. Sinds 2000 werkt hij bij de Faculteit Sociale Wetenschappen, afdeling Communicatiewetenschap, van de Vrije Universiteit. Hij heeft daar het bachelor- en masteronderwijs in Communicatiewetenschap opgezet en maakte tot 2007 deel uit van de leiding van de afdeling. In 2007 werd hij portefeuillehouder Onderwijs binnen het bestuur van de faculteit Sociale Wetenschappen.. De leerstoel wordt gevestigd aan de Universiteit van Amsterdam, bij de Afdeling Communicatiewetenschap van de faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen (FMG). Deze heeft 1300 studenten. Het is een initiatief van de Stichting Leerstoel Customer Media waarbinnen diverse bedrijven in instellingen zorg dragen voor de financiering van de leerstoel en de discours tussen wetenschap en bedrijfsleven en not-for-profit instellingen. De participanten van de Stichting zijn: de branchevereniging SMIN, Rabobank Nederland, MediaPartners Group, Media Test, Hemels Publishers, Biegelaar B.V/schlott gruppe, Sanoma Uitgevers en TNT Post. Voorzitter van de Stichting is:
Sak van de Boom, Partner/Ceo Customer Media Council.
www.customermedia.nl
www.fmg.uva.nl/communicatiewetenschap

Weergaven: 200

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden