Nederlands MediaNetwerk

Voor mij was de oprichting van Cineversity.TV een droom die ik al jarenlang koesterde.
Toen ik klein was, en ontdekte dat de wereld bestond uit aardige mensen en hele rottige, wilde ik later als ik groot was daar iets aan gaan doen.
Toen ik klein was wilde ik Superman worden, dan kon ik alle slechterikken oppakken.
Toen ik erachter kwam dat Superman niet echt bestond was mijn teleurstelling groot.
Nu jaren en jaren later is Cineversity.TV voor mij wat ons idee van TV en radio zou kunnen zijn, namelijk muziek die in onze ogen meer heeft dan het bij vlagen slappe of poppy gewauwel wat sommige zenders uitzenden.
De kijker/luisteraar gereduceerd tot consument.
Geen Jannes of Jan Smit bij ons, hoe populair ze ook zijn.
Er werd ons door een bedrijf uit de Randstad een goed financieel voorstel gedaan, waardoor we echt onafhankelijk konden worden.
Maar we moesten dan wel artiesten uit Volendam bij ons op de website neerzetten. Het schrikbeeld dat ik heb bij die soort van muziek is bejaarden tehuizen waar men allemaal "gezellig" inhaakt en meedeint met de zoveelste smartlap.
We konden het echter niet verenigen met waar we hier allemaal in geloven.
Als er echt goede Nederlandse muziek is wordt die geplaatst, geen probleem, maar die goede muziek komt in onze ogen echt niet uit Volendam.
Of de "Toppers", ik bedoel, dat is zulke ongelooflijke opportunistische nep.
Om van meneer Gordon nog maar te zwijgen.
In Groningen noemen ze zo'n vent een relnicht. Die Gordon staat toch echt nergens voor, een goedkope babbelaar die zichzelf blijkbaar erg leuk vind, en daarom denkt dat hij met mentaal gheweld over anderen heen kan rauzen.
Als die man een beetje ruggegraat had, dan had ie meegelopen in Rusland met die demonstratie, en desnoods wat klappen gekregen van de Russische politie, omdat hij mensen met dezelfde geaardheid op die manier geweldig had kunnen steunen. en had kunnen laten zien waar hij echt voor staat.
Hij heeft nu laten zien dat hij een echte lafbek is die nergens voor staat, behalve een grote bek.
Soms lijkt het dat TV is wat de media maar lang genoeg volhouden, bijv. met dezelfde "Toppers", uiteindelijk murw geslagen loop je maar mee in dat stramien, omdat de alternatieven allemaal op elkaar lijken en niets daarvan echt interessant is.
Spanning en sensatie daar richt men zich bij TV voornamelijk op, althans dat is ons gevoel..ik zou veel liever meer nieuws zien over het mooie wat in onze samenleving leeft, maar ja de kijkcijfer God regeert.
Blijkbaar ligt quantiteit boven kwaliteit.
Aan de ene kant begrijpelijk en aan de andere kant een goedkope manier om te zorgen dat mensen blijven kijken.
Ik kan bijvoorbeeld een persbericht rondsturen dat we een exclusief interview hebben met de familie Jackson, met nog niet eerder vertoonde beelden van Michael, ik weet zeker dat het ineens storm loopt bij ons op de website.
Maar van binnen walgt alles in mij van dit soort praktijken, het voelt aan als lijkenpikkerij.
Ik vond wat hij deed met muziek toen ik jong was prachtig, en wil die herinnering graag in ere houden, ondanks alles wat hij deed voor zijn grote passie is dat gevoel van binnen nooit veranderd.
Als er een monster was, dan is ie ontstaan door de samenleving, en daar een afspiegeling van.
Onze droom is mensen bewust te maken van hun leven, omgeving, als ze dat al niet zijn, "werkelijk" nieuws te brengen die tot meer begrip en inzicht leidt, tenminste, dat mogen we hopen.
We hebben liever mensen die bij ons betrokken zijn... op TV en persoonlijk gebied.
Geef mij maar de droom dat we allemaal met elkaar verbonden zijn, wat voor kleur of ras dan ook, en dat we samen tot grootse prestaties in staat zijn. In muziek, naastenliefde en meer begrip voor alle culturen, hoe vreemd soms ook in onze ogen.
We hopen met de kracht van het goede toch een betere wereld neer te zetten.

M.v.gr Pi-Qui

Weergaven: 38

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden