Nederlands MediaNetwerk

Voor mij was de oprichting van Cineversity.TV een droom die ik al jarenlang koesterde.
Toen ik klein was, en ontdekte dat de wereld bestond uit aardige mensen en hele rottige, wilde ik later als ik groot was daar iets aan gaan doen.
Toen ik klein was wilde ik Superman worden, dan kon ik alle slechterikken oppakken.
Toen ik erachter kwam dat Superman niet echt bestond was mijn teleurstelling groot.
Nu jaren en jaren later is Cineversity.TV voor mij wat ons idee van TV en radio zou kunnen zijn, namelijk muziek die in onze ogen meer heeft dan het bij vlagen slappe of poppy gewauwel wat sommige zenders uitzenden.
De kijker/luisteraar gereduceerd tot consument.
Geen Jannes of Jan Smit bij ons, hoe populair ze ook zijn.
Er werd ons door een bedrijf uit de Randstad een goed financieel voorstel gedaan, waardoor we echt onafhankelijk konden worden.
Maar we moesten dan wel artiesten uit Volendam bij ons op de website neerzetten. Het schrikbeeld dat ik heb bij die soort van muziek is bejaarden tehuizen waar men allemaal "gezellig" inhaakt en meedeint met de zoveelste smartlap.
We konden het echter niet verenigen met waar we hier allemaal in geloven.
Als er echt goede Nederlandse muziek is wordt die geplaatst, geen probleem, maar die goede muziek komt in onze ogen echt niet uit Volendam.
Of de "Toppers", ik bedoel, dat is zulke ongelooflijke opportunistische nep.
Om van meneer Gordon nog maar te zwijgen.
In Groningen noemen ze zo'n vent een relnicht. Die Gordon staat toch echt nergens voor, een goedkope babbelaar die zichzelf blijkbaar erg leuk vind, en daarom denkt dat hij met mentaal gheweld over anderen heen kan rauzen.
Als die man een beetje ruggegraat had, dan had ie meegelopen in Rusland met die demonstratie, en desnoods wat klappen gekregen van de Russische politie, omdat hij mensen met dezelfde geaardheid op die manier geweldig had kunnen steunen. en had kunnen laten zien waar hij echt voor staat.
Hij heeft nu laten zien dat hij een echte lafbek is die nergens voor staat, behalve een grote bek.
Soms lijkt het dat TV is wat de media maar lang genoeg volhouden, bijv. met dezelfde "Toppers", uiteindelijk murw geslagen loop je maar mee in dat stramien, omdat de alternatieven allemaal op elkaar lijken en niets daarvan echt interessant is.
Spanning en sensatie daar richt men zich bij TV voornamelijk op, althans dat is ons gevoel..ik zou veel liever meer nieuws zien over het mooie wat in onze samenleving leeft, maar ja de kijkcijfer God regeert.
Blijkbaar ligt quantiteit boven kwaliteit.
Aan de ene kant begrijpelijk en aan de andere kant een goedkope manier om te zorgen dat mensen blijven kijken.
Ik kan bijvoorbeeld een persbericht rondsturen dat we een exclusief interview hebben met de familie Jackson, met nog niet eerder vertoonde beelden van Michael, ik weet zeker dat het ineens storm loopt bij ons op de website.
Maar van binnen walgt alles in mij van dit soort praktijken, het voelt aan als lijkenpikkerij.
Ik vond wat hij deed met muziek toen ik jong was prachtig, en wil die herinnering graag in ere houden, ondanks alles wat hij deed voor zijn grote passie is dat gevoel van binnen nooit veranderd.
Als er een monster was, dan is ie ontstaan door de samenleving, en daar een afspiegeling van.
Onze droom is mensen bewust te maken van hun leven, omgeving, als ze dat al niet zijn, "werkelijk" nieuws te brengen die tot meer begrip en inzicht leidt, tenminste, dat mogen we hopen.
We hebben liever mensen die bij ons betrokken zijn... op TV en persoonlijk gebied.
Geef mij maar de droom dat we allemaal met elkaar verbonden zijn, wat voor kleur of ras dan ook, en dat we samen tot grootse prestaties in staat zijn. In muziek, naastenliefde en meer begrip voor alle culturen, hoe vreemd soms ook in onze ogen.
We hopen met de kracht van het goede toch een betere wereld neer te zetten.

M.v.gr Pi-Qui

Weergaven: 52

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden