Nederlands MediaNetwerk

Edge Amsterdam van start: Crowdsourcing wordt Elite Sourcing

Edge Amsterdam zet jong creatief talent in voor klanten die behoefte hebben aan een frisse kijk op hun merk, product of communicatie. Edge Amsterdam is een online en offline netwerk van getalenteerde studenten uit verschillende disciplines van internationale opleidingen en instituten. Crowdsourcing wordt hierbij elite sourcing, want volgens Edge leidt alleen de juiste crowd tot de juiste creatie.

Edge koppelt jong creatief talent van over de hele wereld aan ambitieuze merken. Getalenteerde studenten van opleidingen zoals Hyper Island (Stockholm), School of Visual Arts (New York), Emily Carr (Vancouver), Royal College of Art (London) en de Willem de Kooning Academie (Rotterdam) sluiten zich aan om ervaring en inspiratie op te doen en om te werken voor bekende merken. Edge stelt hoge eisen aan het niveau. Ervaren creatieve professionals, die ook bij Edge zijn aangesloten, zorgen er door coaching en begeleiding voor dat alleen kwalitatief hoogwaardige ideeën de klant halen. De werkwijze maakt Edge kostenefficiënt. Door alleen met speciaal geselecteerde, internationale talenten te werken, produceert het jonge creatieve netwerk zo min mogelijk waste.

Edge biedt concrete inzichten en concepten voor merken die relevant willen zijn en daardoor blijvend kunnen inspelen op actuele trends in de maatschappij. Edge levert een nieuwe visie op een merk, een verfrissend winkelconcept, aanbevelingen voor een nieuwe doelgroep, een idee over het gebruik van nieuwe media, activatie, concepten, een andere kijk op maatschappelijke trends, marktontwikkeling, enzovoorts. Samen met haar klanten komt Edge tot nieuwe, verrassende inzichten. Het is een uitermate geschikt platform voor merk- en productinnovatie. Edge laat merken op een andere manier naar zichzelf kijken.

Edge is opgezet door Charly Heusschen, Norbert Pollemans (Conspiracy Concepts) en Derek Ariëns. “We zien een toenemende behoefte aan een jonge, frisse blik op merken, producten en communicatie om beter in te spelen op een continu en snel veranderende omgeving en klantbehoeften.”, zegt Heusschen. Pollemans: “We geven merken een kijkje in hun eigen toekomst door te werken met jonge talenten. Edge laat ze zien hoe ze in kunnen springen op de steeds sneller veranderende omstandigheden. Hoe ze fris, modern, relevant en aangesloten blijven”. Ariëns voegt toe: “We houden ze een spiegel voor. Een ‘vooruitkijkspiegel’, gekleurd door de talenten van morgen! De tijd is rijp voor nieuwe bronnen van creativiteit.”, zegt Ariëns, “Wereldwijd. Met het juiste talent, want kwaliteit blijft leidend.”.

Kort na de start heeft Edge ruim 280 talenten aan zich weten te binden. Na een aantal pilots werkt Edge aan een project waarin de toekomst van de financiële industrie wordt vormgegeven. Het werk wordt geëxposeerd op Fondsevent, een busines-to-business event van ondermeer Robeco, ING Investment Management en Delta Lloyd.

www.edge-amsterdam.com

Weergaven: 78

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden