Nederlands MediaNetwerk

 

  Door de huidige recessie en het online winkelen is het winkellandschap flink aan het veranderen. Een recessie is altijd van tijdelijke aard, maar vooral online heeft reeds nu veel winkelstraten blijvend een ander gezicht gegeven. Wat voor invloed kan mobiel hier op hebben?
Virtuele Winkels Winkelketens zoals The Music Store, Megapool, Videoland en Selexyz zijn bijna of geheel verdwenen en vervangen door nieuwe online spelers zoals iTunes, Bol.com en Pixmania. Ook de nu nog minder logische virtuele winkel producten, zoals meubels zullen in de toekomst voor een groot deel online worden gekocht. Uit een Duits onderzoek van AGOF blijkt dat 50,3 % van de populatie in 2011 minimaal een keer zich online orienteerde voor een bank, stoel, lamp of kast. 20% kocht zelfs al huisraad via een webwinkel. De smartphone kan op dit gebied haar meerwaarde bieden. Denk het eens aan het via augmented reality uit proberen van een bankstel of nieuw laminaat in je huis

Virtuele banken In mijn woonplaats Hilversum is een winkelstraat waar jaren geleden nog 6 banken waren gevestigd. Anno 2012 zijn deze echter zo langszamerhand allemaal gesloten. De gesloten Rabobank laat op haar pui een alternatief zien: de Rabobank app. Ook de enige overgebleven bank: ABN AMRO maakt middels TV commerials in hun etalage reclame voor het mobiele bankieren. Een kwestie van tijd totdat deze bank ook haar offline deuren sluit.

eCommerce heeft de laatste jaren voor een ware revolutie in het winkellandschap gezorgd. Uit een onderzoek van vorig jaar bleek dat toen al 79% van de smartphone gebruikers hun toestel voor mobile shopping (winkel zoeken, prijsvergelijk, productreviews etc) gebruiken. mCommerce zal door nieuwe eenvoudige mobiele betalingsmogelijkheden en steeds rijkere mobile shopping experiences komende jaren dit proces alleen nog maar meer versterken en versnellen. Een app als SnapShop laat al goed zien wat de meerwaarde is van mobiel.
 
Richard Otto is mobile strategy consultant bij Lumata en initiatiefnemer van Mobile Marketing Nederland (www.mobilemarketingnederland.nl)

Weergaven: 75

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden