Nederlands MediaNetwerk


Door Herbert van Hoogdalem. Purple Cows Unlimited maakt mooie stappen, de laatste tijd. Begonnen als een ‘one-man show’ eind 2008, begint het nu toch echt serieuze shit te worden. Onze verhuizing naar Haarlem was natuurlijk een mooie opstap naar verdere professionalisering en groei. En dat heeft z’n vruchten afgeworpen. Klanten worden groter (en komen regelmatig terug), klussen interessanter en ook alle benodigde disciplines om de krankzinnige ideeën die we verzinnen ook uitgevoerd te krijgen, zijn intern voorhanden. Maar daarmee waren we er nog niet. Het is niet voor niks dat we goed zijn in introducties en revitalisering van merken, bedrijven en producten: van Hoogdalem heeft nu eenmaal een explosief karakter, is een sprinter. Maar een bedrijf moet je niet afhankelijk maken van één persoon en één manier van werken. Er komt een tijd dat professionalisering onvermijdelijk is en dat genialiteit zo veel mogelijk gestructureerd moet worden. Dat is niet alleen goed voor ons, maar daar houden klanten ook van. We zijn er dan ook wat trots op dat we per vandaag Stefaan Eskes kunnen introduceren, onze nieuwe Managing Director. Dankzij Stefaan, die nu officieel de leiding draagt, kunnen onze creatieven zich concentreren op waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. En worden ze niet meer afgeleid door – in hun optiek- randverschijnselen, die voor een verantwoorde bedrijfsvoering en voor klanten nu eenmaal extreem belangrijk zijn. Ik heb er lang over gedaan om tegen iemand aan te lopen met wie ik op die manier kan werken (en belangrijker nog: hij met mij!) en aan wie ik met een gerust hart de day-to-day business over kan laten. Sterker nog: ik had me er al bijna bij neergelegd dat zo iemand niet bestond. Te vroeg gejuicht. Ergens in december wandelde hij binnen, gescout en gestuurd door Jeroen Rol. Dacht ik eerst: “wat moet ik met deze Jerommeke?”, na 6 weken intensief en vrijblijvend ‘droogoefenen’, kan ik niet anders zeggen dan dat dit ‘m is (wat ik hier ook doe, onder ‘team’). Stefaan is de perfect match voor Purple Cows en heeft aangetoond dat-ie de titel Managing Director meer dan waard is. Geen typische man-met-de-das, maar wél een typische CEO. Geeft talent en mensen de ruimte, maar grijpt in en stuurt bij als we de koers en de focus dreigen te verliezen. In zo’n klein en hecht team als bij ons, moet je dan ook nog over een behoorlijke dosis humor beschikken en kunnen relativeren. Best knap. Bij deze dus: Stefaan, ik laat je graag de ruimte om naast me te staan en het ‘business stuk’ verder te vervolmaken. Ga ik lekker doen wat ik leuk vind en waar ik goed in ben – als je me nodig hebt, dan vind je me in de speeltuin, in de buurt van de zandbak, waarschijnlijk. Mooie dingen maken. Stefaan Eskes – Managing Director Creativiteit is onze core business, en zal dat altijd blijven. Nu is dat ‘core’ niet zo moeilijk – het zit in ons DNA, het is simpelweg gentechnisch bepaald. Maar dat ‘business-stuk’, daar gaat het natuurlijk om. Immers: een mooie schoorsteen is leuk, maar als-ie niet rookt is het slechts een stapeltje stenen. Kijk, en daar komt Stefaan Eskes in beeld, sinds mei 2010 de baas over de koeien. Als er iemand in staat is om ons talent om te zetten in munten en tevreden klanten, is hij het wel (best knap trouwens, tussen zo’n zooitje ongeregelde gekken). Hij heeft dan ook voor hetere vuren gestaan en is een typisch ‘product’ van een Angelsaksische leerschool. Begonnen als gymnastiekleraar, maar dat was Louis van Gaal ook. Daarna, als stagiaire bij de NFL, klom hij in 12 jaar tijd op tot General Manager. Hij was de baas van de Amsterdam Admirals en wist tussendoor ook nog even succesvol de titel MBA in de wacht te slepen aan de Johan Cruyff Academy. Topsport zit hem in het bloed en een betere coach kunnen wij ons niet wensen. Zijn verleden als marinier helpt hem ook om binnen de relatieve choas van creatieve individuen een teamgeest te creeëren – daarnaast is-ie ook de rotste niet: 9 van de 10 keer ‘neemt-ie de granaat’. Hard als-ie hard moet zijn, übergestructureerd, supercommercieel en altijd ‘het overzicht houdend’. Afspraak is afspraak, hoe dan ook. En oh ja, dat blauwe oog hadden we natuurlijk makkelijk kunnen wegshoppen, maar dan doen we expres niet. Het tekent de man: opgelopen in het rugbyveld omdat hij er iets te vol inging. Direct contact:
stefaan@purplecowsunlimited.nl
Herbert van Hoogdalem is creative director bij Purple Cows Unlimited
www.purplecowsunlimited.nl Lees van Herbert ook:
Onder druk wordt alles vloeibaar
Extreem geweldig - Red Bull
Op leven en dood

Weergaven: 93

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden