Nederlands MediaNetwerk

Giro 555 is weer geopend!!!

De Hoorn van Afrika heeft honger omdat het een jaar niet geregend heeft. Het is de ergste droogte in zestig jaar. OP youtube kun je BBC documentaires bekijken als je wilt zien hoe het er aan toe gaat.

Vertrouwde beelden van ondervoede kinderen. Hadden we niet ook al band aid en do they know its christmas time? Of Live8?

Je kunt vooral op deze regio al je scepsis loslaten: Kenia, Somalie, Ethiopie. Het is noodhulp en die helpt niet structureel. En we weten allemaal dat je armoede niet alleen kan verklaren door: geen regenval. Dat de oorzaak politiek is. Zoals elke oorzaak altijd politiek is.

Dus je zult de wereld niet redden met je gift op de gloeiende plaat die giro 555 heet.

Maar wat je wel laat zien met die gift is, dat de scepsis niet overwint. Dat we in ieder geval iets proberen: voor die tien miljoen mensen die nu met de hongersnood worden bedreigd.

De SHO van giro555 en de VN hebben namelijk een plan: juist nu mensen erheen sturen: medicijnen om uitbraken van ziektes te voorkomen. Het vee dat nog in leven is verkopen of slachten: dat je er nog wat aan hebt, want als het straks dood is is het niets meer waard. En de ondervoede kinderen speciale voeding geven. Tankwagens met water tijden naar de dorpen.

Wij kunnen de wereld niet redden. Maar de ondervoede kinderen die je nu in beeld ziet, daarvan zullen er met hulp meer overleven. En die zullen dan als ze ouder zijn, voor de moeilijke taak staan: de structurele problemen in hun land oplossen.

En ondanks alle scepsis is er al zomaar drie en een half miljoen op gestort. Dus hij gaat van start de race tegen de scepsis: It giet oan!

Je kunt twitteren voor giro555 discuzeuren met #droogte of #hoornvanafrika etc.

Je kunt de banner met een link naar de site www.giro555.nl op je eigen site zetten:

http://www.wwav.nl/clients/SHO/download_banners/

 

Weergaven: 102

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van qais helali op 21 Juli 2011 op 15.02

Ik heb al een bedrag over gemaakt! Die mensen moeten worden geholpen... Hopelijk volgen er veel meer donaties.

Jouwpagina

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Laat die FOMO maar komen

Bij De Speld gaan de deuren ook langzaam weer open. We beginnen klein en hanteren strikte regels. Hoewel ik gewend ben geraakt aan thuiswerken, kijk ik ernaar uit om straks weer samen te werken met driedimensionale collega’s

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden