Nederlands MediaNetwerk

Vanaf 1 september zendt IKEA iedere dag een nieuwe tv-commercial uit op de Nederlandse televisie. De spotjes worden steeds maar één dag uitgezonden en behandelen herkenbare situaties uit het leven van alledag, gefilmd in IKEA winkels. Vanavond is exclusief bij TV Lab op Nederland 3 de aftrap te zien van deze vernieuwende campagne.

De campagne toont elke dag een andere situatie en elke dag een andere oplossing. Of het nu gaat om een nieuw product, verschillende woonstijlen of om duurzaamheid. Iedere dag vertelt IKEA iets nieuws. Op deze manier wil IKEA een verbinding leggen tussen haar veelzijdige aanbod en het dagelijks leven van haar klanten.

IKEA gelooft dat geluk zit in het gewone, dagelijkse leven in en om het huis. Het bedrijf gaat daarom in al haar facetten meeleven met het ritme van alledag. Niet alleen de reclamecampagne, maar ook de website en de winkels krijgen elke dag andere accenten. Het merk gaat 365 verschillende tv-commercials per jaar uitzenden. Nico de Jong, marketing manager van IKEA Nederland: ‘IKEA is heel veelzijdig, veel meer dan mensen denken. Het leven thuis is ook geen dag hetzelfde. Met deze campagne laten we op een unieke manier zien hoe IKEA aansluit bij het dagelijks leven van onze klanten.’ Het hebben van een prettige en fijne woning is volgens De Jong voorwaarde voor een gelukkig leven. De Jong: ‘Uit eerder onderzoek weten we dat driekwart van de Nederlanders die hun woninginrichting heeft aangepast, daarvan blij, gelukkig en tevreden wordt.’

De visie van IKEA is om een beter bestaan te creëren voor zoveel mogelijk mensen. Het bedrijf biedt daarom functionele en mooi ontworpen meubels en woonaccessoires aan tegen prijzen die de meeste mensen kunnen betalen. Maar IKEA realiseert zich ook dat de wereld voortdurend in beweging is. Wat mensen willen en nodig hebben, verschilt van dag tot dag en van moment tot moment. Vandaar dat IKEA continu zelf ook verbeteringen en veranderingen doorvoert, hetgeen ondersteund wordt door de bedrijfscultuur van IKEA. Initiatief en daadkracht worden aangemoedigd, op alle niveaus. En prijsverlagingen moeten altijd ‘betekenis’ hebben. Ze moeten, naast een lagere prijs, ook nog iets anders opleveren voor de klant. Meer kwaliteit, duurzaamheid, meer variatie in stijl, of slimmere functionaliteit.

De sprong van 4 naar 365 commercials per jaar is mogelijk doordat IKEA, samen met haar leveranciers, manieren heeft gevonden om efficiënter te produceren. Opnames vinden plaats in de IKEA winkels, met eenvoudige apparatuur en een vaste groep acteurs. Ook duren de spotjes maar 15 seconden, de helft van wat gebruikelijk is bij veel reclames. Op ikea.nl/elkedagisanders is vanaf woensdag een ‘making of’ van het productieproces te zien. Vanaf 1 september is rond de belangrijke actualiteitenprogramma’s op de Nederlandse televisie iedere dag een nieuwe tv-commercial van IKEA te zien. De nieuwe campagne ‘elke dag is anders’ wordt verder ondersteund door radiospots en online- en outdoor advertising.

IKEA is in 1943 door Ingvar Kamprad als eenmanszaak in Zweden opgericht en inmiddels uitgegroeid tot een wereldonderneming. Op dit moment zijn er 314 IKEA woonwarenhuizen in 38 landen. IKEA biedt functionele en mooi ontworpen meubels en woonaccessoires tegen lage prijzen, zodat de meeste mensen ze kunnen betalen. IKEA maakt in de dagelijkse bedrijfsvoering gebruik van milieuvriendelijke mogelijkheden en ondersteunt op structurele basis initiatieven die goed zijn voor bijvoorbeeld kinderen en het milieu. In Nederland heeft IKEA 12 vestigingen: in Amersfoort, Amsterdam, Barendrecht, Breda, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo en Utrecht.

ikea.nl/elkedagisanders

Weergaven: 75

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden