Nederlands MediaNetwerk

Welke idioot laat zijn kind dan ook zomaar bij zo’n vent achter? Wie huurt er dan ook een mannelijke oppas? Op Internet veel verontwaardiging over ‘het monster van Riga’ zoals de pers hem inmiddels subtiel heeft betitelt. Een man, buitenlander, een homo, spreekt de taal slecht, ziet er eng uit…. ja alle vooroordelen komen op media als facebook ed in een constante stroom voorbij. En even leek het mij of er mensen waren die de schuld van alles wat er in de grote ontuchtzaak te Amsterdam gebeurde, al dan niet gedeeltelijk, bij de ouders wilden leggen. Al spreekt de door mij vaak zeer gewaardeerde Umar Ebru dat laatste in haar column tegen.

Maar wat moet je dan als ouder? Na vaak lange wachtlijsten, eindelijk een plek op de officieel erkende en in de buurt goed bekend staande kinderopvang. Mocht je als ouder dan al een licht unheimisch gevoel hebben bij een bepaald persoon is dat niet makkelijk te uiten laat staan hard te maken. Beggars can’t be choosers en dat daar een medewerker is die jou op het eerste gezicht wat minder ligt, dat zal wel. Je gaat er van uit of hebt zelfs gecontroleerd dat er de gangbare regels gelden zoals: nooit één leider alleen met een kind, nooit deuren op slot en meer zulke voorzorgsmaatregelen. Die natuurlijk niet sluitend zijn, maar wat is dat wel . Waar krijg je wel garanties? Want hier maken de critici een grote denkfout je kind achterlaten bij een niet of slecht nederlands sprekende man, een oppas via Internet, is onveiliger dan bij een goed nederlands sprekende autochtone vrouw die je niet van internet haalde maar uit krant of kennissenkring. Wat naïef! Weet je zeker dat haar man,je eigen buurman, de vader van het vriendje of vriendinnetje, je broer, je vader ja zelfs je eigen man veilig is?

 

 Het merendeel van de incest gebeurt in de kennissenkring of erger nog binnen de familiare cirkel! Zie hier.


Ook uit de reacties op zowel mijn open stream als op de dm (privéberichten) van twitter kan ik geschrokken bevestigd zien dat het iets is van alle tijden en dat het heel veel voorkomt. Niet in wereldschokkende zaken, groots opgepikt in de media door de kwantiteit aan kinderen en de professionaliteit van het kinderporno-netwerk erachter. Maar ontucht desalniettemin met heftige littekens. Juist omdat het geen monster was maar een bekende.

Mannen weren uit het schoolsysteem, ja het werd hier en daar echt geopperd, lijkt dus volslagen nonsens en niets op te lossen. Overal lopen mannen rond, van voetbalcoach tot oom. En vergeet niet dat ook vrouwen, zij het vaak secundair, bij ontucht betrokken zijn. En over de ernstige geestelijk mishandeling in het onderwijs door docenten van beider sexen wil ik het hier niet eens hebben.

mannen voor de klas blijf ik een groot goed vinden en ik betreur de sfeer die nu daarom ontstaat. Zie hier.Het aan kinderen zitten is iets dat overal en veelvuldig voorkomt, helaas. En er is slecht te voorspellen wie er wel en wie er niet aan je kind zou zitten. Beter dus je kind zo weerbaar mogelijk te maken. Het onderwerp open te gooien (zoals op veel scholen nu door de Riga-case en het jeugdjournaal ook volop gebeurt). Kinderen heel duidelijk maken dat ze altijd naar je toe moeten komen, waar de dader ook mee dreigt. Maar dit alles geldt voor de wat oudere kinderen. Met kinderen die nog niet goed kunnen vertellen wat er gebeurde blijft het lastig. Blijft het een kwestie van vertrouwen en gezond verstand. En misschien extra maatregelen zoals camera’s. Maar je kind angstvallig weghouden bij alles wat man is, is een oplossing die alleen een idioot bedenkt.

Weergaven: 94

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Joachim Klein Molekamp van Reqruut

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden