Nederlands MediaNetwerk

E.ON, een van 's werelds grootste, private energieleveranciers met meer dan dertig miljoen klanten wereldwijd, zet SAS in bij zijn Italiaanse organisatie om het salesmanagement en commerciële proposities te versterken. Het nieuwe systeem, bedoeld als aanvulling op het bestaande systeem voor het beheer van energieverkopen, maakt gebruik van de technologie van SAS, marktleider in Business Analytics.

Dit geïntegreerde portfolio met daarin het klantverbruik, prijzen, facturatie en overige financiële gegevens, biedt E.ON uitgebreide rapportagemogelijkheden, waarmee de energieleverancier sneller en flexibeler kan opereren.

Ter ondersteuning van de complexe analyse die nodig is voor het bepalen van energietarieven, haalt de SAS-software real-time gegevens van energiekosten en het beschikbare aanbod uit verschillende systemen. De software vergelijkt deze gegevens vervolgens met de trends van het verbruik door de consument, om daarna tot de best passende aanbieding te komen. Real-time rapportage maakt een snelle analyse van het portfolio en productontwikkeling mogelijk en zorgt daarnaast voor betere integratie met het hoofdkantoor van E.ON.

"Waar we voorheen het verbruik van een consument konden inschatten, kunnen we nu elke wijziging berekenen vóór de energie daadwerkelijk wordt geleverd. Juist in deze tijden met veel veranderingen in comsumptiegedrag is dit een groot voordeel, zowel voor als na levering van energie", zegt Marco Rocco, directeur van E.ON Supply and Pricing. Het systeem is ontworpen om elke stap van de zogenaamde levenscyclus van het aanbod te volgen. Dit garandeert een gecontroleerde behandeling van het verloop van het aanbod. Het is een innovatieve manier van omgaan met klantgegevens.

"Met SAS for Sustainability Management zijn we in staat onze klanten betere aanbiedingen te doen, op basis van betrouwbare data", zegt Alessandro Cugno Garrano, Senior IT Manager van E.ON. "Een beperkt aantal medewerkers heeft toegang tot deze data. Het rapporteren is flexibel en data kan op intuïtieve manier worden gebruikt om zakelijke aanbiedingen te verbeteren en markttrends te identificeren."

www.sas.com

Weergaven: 68

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden