Nederlands MediaNetwerk

Nadat Arno Kantelberg er met
Esquire vandoor ging, heeft hij nu ook
FHM van
TTG overgenomen. Grijpen wij naar de telefoon!
Dag Arno, hoe is het met je? 'Dat vraag je elke week. Verzin 's een andere openingsvraag.'
Dat heet format, stuk sjachrijn. Nou goed, toch gefeliciteerd met het binnenhalen van FHM. Was het duur? Of juist heel goedkoop? 'Dat is een kwestie van perspectief. Voor grote-uitgeverij-begrippen is het ongetwijfeld een habbekrats, maar voor Esquire is het een stevige acquisitie.'
Wat zijn de plannen met Esquire en FHM? Synergy en zo? En wat zijn jouw uitgeefambities voor de toekomst? 'Die twee titels passen geweldig bij elkaar. Man, ik kan niet wachten om daar de meerwaarde van uit te gaan munten. En wat betreft die uitgeefambities: Esquire heeft inmiddels een aantal podia waarop ze de doelgroep bereikt, zowel in print, online, via de nieuwsbrief, als op evenementen. Zo'n breed aanbod aan platformen gaan we ook voor FHM optuigen. Ben ik wel even zoet mee, maar als er zich een mooie kans voordoet op uitbreiding, ben ik best bereid om 'm in te koppen. Moet er wel een goeie voorzet komen, want ik ga niet achter kansloze ballen aanrennen. Ik ben geen Edward Linskens.'
Hoe slecht is de advertentiemarkt? Hoe lang gaan we dit nog volhouden? Hoe haal jij in deze barre tijden adverteerders binnen? 'Voor Esquire ziet het er gelukkig nog opgewekt uit. Het voordeel voor een adverteerder is: als jij de hoger opgeleide man die wat centen heeft om stuk te slaan, wil bereiken, heb ik de podia waarop je dat kunt doen. Met garantie op succes.'
Wat is het laatste nieuws? 'Een Vlaamse krant.'
www.esquire.nl

Weergaven: 390

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden