Nederlands MediaNetwerk

De organisaties voor het Nederlandse radio-, print-, internet- en televisieonderzoek,
RAB, NOM, STIR en
SKO gaan een tender uitschrijven voor een gezamenlijk onderzoek, de Media Standaard Survey. Grijpen wij onmiddellijk de telefoon en bellen we Stichting KijkOnderzoek directeur
Bas de Vos.
Dag Bas, hoe is het met je? Goed, het zijn drukke maar mooie en interessante tijden in Televisieland. Ben de laatste hand aan het leggen aan een presentatie over SKO-Digitaal, vanmiddag bij Immovator.'
Wat gaan jullie precies doen? Wat betekenen de plannen voor adverteerders? 'Het plan van een gezamenlijk establishment survey komen voort uit de wens zo veel mogelijk zaken in de mediaonderzoeken gelijk te trekken. Als dat kan. Dus met dezelfde basisgegevens over de populatie werken bijvoorbeeld. Vragen zo gelijk mogelijk stellen. En een basis maken waaruit we dezelfde censusinformatie kunnen halen voor weging van onze steekproeven, mocht dat nodig zijn. Uiteindelijk moet dat leiden tot een grotere vergelijkbaarheid van bijvoorbeeld doelgroepen en resultaten. En dat is voor zowel adverteerders, mediabureaus en exploitanten van belang.'
Dat is nogal wat. Hoe revolutionaar is dit plan? Vertel alles! 'Wat er bijzonder aan is, is dat het de eerste keer is dat een dergelijke samenwerking tussen de vier onderzoeken op zo een grote schaal plaatsvindt. Niet gehinderd door alleen te focussen op het eigen medium, maar op de gezamenlijke belangen die mediaonderzoek in de Nederlandse markt heeft. Internationaal is dit naar mijn weten ook voor het eerst dat iets dergelijks gebeurt.'
Hoe groot is de kans dat dit plan doorgaat? 'We gaan, gesteund door de verschillende besturen, medio april ons tenderdocument verspreiden. Als de onderzoeksbureaus met goede voorstellen komen is de kans zeer groot dat het MSS er komt.'
Wat is het laatste nieuws? 'Dat we druk zijn het Request for Proposal definitief te maken. Volgende week gaan Peter Wiegman (STIR), Irena Petric (NOM) en George Bohlander (RAB) het finaal maken.'
www.kijkonderzoek.nl

Weergaven: 304

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden