Nederlands MediaNetwerk


Bert Dijkshoorn is interim manager en onafhankelijk adviseur op het gebied van ICT, Publishing en Media. Onlangs publiceerde hij
Digital Relationships, een boek over de kracht van social networks for bedrijven. Grijpen wij de telefoon!
Dag Bert, hoe is het met je? 'Uitstekend dank je. Ik heb het gevoel dat ik op een surf zit, en dat voelt lekker.'
Een boek! Leuk om te schrijven? 'Leuk is niet het goede woord, maar het geeft wel veel voldoening. Ik ben begonnen met het schijven van een viertiental artikelen, die nu grofweg zijn terug te herkennen als hoofdstukken. Ik ben over die onderwerpen continu in discussie gegaan. Dat was leuk en vooral nuttig. Het tweede bedrijf, het creëren van de centrale redenering, het laten lopen van het verhaal, dat was monnikenwerk. Ik heb het verhaal diverse keren uit elkaar gehaald en weer samengevoegd. Dat vereiste wel wat duurvermogen. Nu ik het boek in handen heb… ach die clichés kennen we allemaal.'
Wat is de kracht van sociale netwerken voor bedrijven? 'De kracht van sociale netwerken is de snelheid waarop mensen en meningen zich kunnen organiseren - kijk naar het burgerinitiatief over het vuurwerkverbod. Er ontstaat een nieuwe golf van zelforganisatie, die van groot belang is voor commerciële bedrijven, politiek en overheid. Individuen, consumenten, afnemers worden onderdeel van het primaire proces, van de besluitvorming. Daardoor krijgen ze veel invloed en ik denk dat de impact hiervan nog sterk wordt onderschat. Kansen en bedreigingen zogezegd. Relaties tussen bedrijven en afnemers worden steeds digitaler van aard. Die organisaties die goed begrijpen hoe deze manier van organiseren werkt zullen daar zeker hun voordeel mee doen. Kijk maar hoe de President Elect aan zijn funding is gekomen.'
Wat is The Next Big Thing op gebied van social networks? 'We organiseren nu nog rondom onze profielen, soms in verschillende omgevingen. Zodra de functionaliteit van deze omgevingen samenwerking goed ondersteunt, zullen nieuwe organisatievormen ontstaan, co-creation en open source development zijn daar de sleutelwoorden.'
Wat is het laatste nieuws? 'Bedrijven worden meer en meer beoordeeld op basis van hun commerciële relaties en minder op shareholders value. De coöperatieve bedrijven doen het verrassend goed in deze financieel zware tijden.'
www.dijkshoorn.net
Bestel dit boek

Weergaven: 141

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

[Column] Marloes Rusting: De rode lampion

Marloes Rusting is Client Director bij Initiative. Voor Nederlands MediaNetwerk dook ze in het fenomeen Halloween

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden