Nederlands MediaNetwerk

Afgelopen dinsdag vond de in de mooie Philharmonie in het al even prachtige Haarlem de Nationale Dag van de Brievenbusreclame plaats. Met een bijkans verwoestend optreden van Eugène Roorda. Dat wordt bellen!
Dag Eugène, hoe is het met je? 'Het gaat uitstekend, de zaak draait als een speer - al een paar jaar eigenlijk - en mijn vrouw is elke dag weer opgetogen over mijn thuiskomst.'
Wat staat reclamemakers in deze barre tijden te doen? 'Reclamemakers moeten minder creatief epateren maar meer verkoopgerichte reclame maken. Adverteerders van nu willen primair Return On Investment en gelijk hebben ze.'
Wat heb jij met brievenbusreclame? 'Ik ben niet afgestudeerd in de grote wetenschap van de brievenbusreclame, maar we geven als Roorda wel geregeld het goeie voorbeeld. Eerst met Lekker Doen van Dirk, nu weer met Teuntje - NigZ - en de opgefriste folder van Onze Aldi. Wij gebruiken gewoon ons boerenverstand en hebben een paar smaakvolle art directors in huis. That's all. Persoonlijk lees ik niet alle folders die ik thuis binnen krijg, er zit veel wat ik brievenbusverdriet noem bij.'
Wat heb je op het congres verteld? Het schijnt nogal goed geweest te zijn... 'Ik heb het over communicatie gehad - vanuit de grotere context. Wat speelt er? Waarom? Wat willen de mensen? Pas als je de grote abstracties begrijpt en doorvoelt, kun je ook een knap huis-aan-huis krantje maken.'
Wat is het laatste nieuws? 'Het laatste nieuws is dat ik steeds heiliger geloof dat alleen sterke en inspirerende merken gaan overleven. Het zijn de nieuwe kerken en niks minder dan dat.'
www.roorda.nl
www.brievenbusreclame.nl

Weergaven: 123

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden