Nederlands MediaNetwerk

Afgelopen dinsdag vond de in de mooie Philharmonie in het al even prachtige Haarlem de Nationale Dag van de Brievenbusreclame plaats. Met een bijkans verwoestend optreden van Eugène Roorda. Dat wordt bellen!
Dag Eugène, hoe is het met je? 'Het gaat uitstekend, de zaak draait als een speer - al een paar jaar eigenlijk - en mijn vrouw is elke dag weer opgetogen over mijn thuiskomst.'
Wat staat reclamemakers in deze barre tijden te doen? 'Reclamemakers moeten minder creatief epateren maar meer verkoopgerichte reclame maken. Adverteerders van nu willen primair Return On Investment en gelijk hebben ze.'
Wat heb jij met brievenbusreclame? 'Ik ben niet afgestudeerd in de grote wetenschap van de brievenbusreclame, maar we geven als Roorda wel geregeld het goeie voorbeeld. Eerst met Lekker Doen van Dirk, nu weer met Teuntje - NigZ - en de opgefriste folder van Onze Aldi. Wij gebruiken gewoon ons boerenverstand en hebben een paar smaakvolle art directors in huis. That's all. Persoonlijk lees ik niet alle folders die ik thuis binnen krijg, er zit veel wat ik brievenbusverdriet noem bij.'
Wat heb je op het congres verteld? Het schijnt nogal goed geweest te zijn... 'Ik heb het over communicatie gehad - vanuit de grotere context. Wat speelt er? Waarom? Wat willen de mensen? Pas als je de grote abstracties begrijpt en doorvoelt, kun je ook een knap huis-aan-huis krantje maken.'
Wat is het laatste nieuws? 'Het laatste nieuws is dat ik steeds heiliger geloof dat alleen sterke en inspirerende merken gaan overleven. Het zijn de nieuwe kerken en niks minder dan dat.'
www.roorda.nl
www.brievenbusreclame.nl

Weergaven: 73

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): De umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 verstrekt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen

Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite

Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop

[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen

Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden

[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Consistente content

Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor

[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken

Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor

[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?

Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen

[Column] Nathalie Peters: De mix maakt het verschil

In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron

E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden