Nederlands MediaNetwerk


Jan Dijkgraaf verruilt
Audax voor
PowNed, waar hij per 1 augustus hoofdredacteur wordt. Grijpen wij de telefoon!
Dag Jan. Felicitaties! Hoe is het met je? 'Bas, zoals altijd: ik heb het zeer naar mijn zin. Je kunt nog lang genoeg een stabiele hartslag hebben en tot het zo ver is probeer ik er het leukste van te maken.'
Hoe werkt zoiets? Heb je jezelf opgedrongen of ben je gevraagd? 'Ik ken
Dominique Weesie, de echte baas van PowNed, al een tijdje en tussen ons klikt het. Twee bescheiden jongens uit de Krimpenerwaard, dat is klikken of knokken. Hij belde me, we gingen een hapje eten en de volgende dag wist ik: ik moet gewoon nu mijn hart volgen en het doen.'
En wat is jouw motivatie? Hoe graag wilde je dit? 'Verstandelijk waren er wel duizend redenen om weer 'nee' te zeggen - we hadden al eens eerder een hapje gegeten - maar mijn gevoel zei: ik wil nooit spijt krijgen van een gemiste kans en deze kans komt echt nóóit meer voorbij. Betrokken zijn bij de start van een nieuwe omroep, die kans krijg je maximaal eens per vijf jaar. Of er volgende nieuwe omroepen komen, is in het huidige politieke klimaat nog maar de vraag. Maar een omroep waarvan de tone of voice zo één op één bij mij past, die zal er zéker nooit meer komen. En vergis je niet hè, er wordt misschien gedacht dat het alleen dollen en kloten is bij PowNed en de moeder die dit kind gebaard heeft,
GeenStijl, maar er wordt uitstekende journalistiek bedreven. Andere journalistiek dan bij traditionele media, maar échte journalistiek. En dat is, zo begreep ik, ook de reden dat Dominique me graag wilde hebben. En om mijn goddelijke uiterlijk natuurlijk...'
Kom je ook in beeld dan? 'Hahaha, de bedoeling is véél kijkers. Dus dat moeten we maar niet doen.'
Wat doet een hoofdredacteur eigenlijk bij een omroep? Wat ga je straks precies doen bij PowNed? 'Ik word hoofdredacteur van het dagelijkse nieuwsprogramma op tv, samen met Dominique. Wij weten niks van tv, of doen alsof, dus voor die kant is de beste uitvoerend producent van Nederland aangesteld. Helaas een Amsterdammer. En verder ga ik met
Jantje Roos, bekend van de column
La Vie Jan Roos op
BNR, een beetje klooien op de Radio. Op zondagavond, als de grachtengordel de kruik heeft opgewarnd en de bedstee opzoekt.'
Alle ogen zijn gericht op PowNed. Wat gaat de omroep doen en wat zal jouw bijdrage zijn? 'Wat PowNed gaat doen, zie je op 6 september. Ik sprak gisteren een
PvdA-bestuurder en hem zei ik: jij gaat naar ons kijken, jij gaat je helemaal kapot ergeren aan ons, maar je gaat het de volgende ochtend op je werk wél over ons hebben. En de andere kant van het spectrum, het internetpubliek, de moderne mediaconsument, moet weer eens een televisie aanzetten die niet van
Apple of
Dell is. En daarna en tijdens over ons gaan bloggen, twitteren en desnoods mailen. In dat verhaal zal ik een rolletje proberen te spelen. En als ik dat niet goed doe, flikkert Dominique me buiten.'
Wat is het laatste nieuws? '
Pieter Broertjes gaat niet naar de
RVD, maar de
PvdA regelt wel iets anders voor hem. Als dank voor bewezen diensten.'
www.powned.tv

Weergaven: 379

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Jan Dijkgraaf op 12 Mei 2010 op 9.13
Het is overigens: Jan Roos. Hij is 2 centimeter langer dan ik.

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden