Nederlands MediaNetwerk


Jan Dijkgraaf verruilt
Audax voor
PowNed, waar hij per 1 augustus hoofdredacteur wordt. Grijpen wij de telefoon!
Dag Jan. Felicitaties! Hoe is het met je? 'Bas, zoals altijd: ik heb het zeer naar mijn zin. Je kunt nog lang genoeg een stabiele hartslag hebben en tot het zo ver is probeer ik er het leukste van te maken.'
Hoe werkt zoiets? Heb je jezelf opgedrongen of ben je gevraagd? 'Ik ken
Dominique Weesie, de echte baas van PowNed, al een tijdje en tussen ons klikt het. Twee bescheiden jongens uit de Krimpenerwaard, dat is klikken of knokken. Hij belde me, we gingen een hapje eten en de volgende dag wist ik: ik moet gewoon nu mijn hart volgen en het doen.'
En wat is jouw motivatie? Hoe graag wilde je dit? 'Verstandelijk waren er wel duizend redenen om weer 'nee' te zeggen - we hadden al eens eerder een hapje gegeten - maar mijn gevoel zei: ik wil nooit spijt krijgen van een gemiste kans en deze kans komt echt nóóit meer voorbij. Betrokken zijn bij de start van een nieuwe omroep, die kans krijg je maximaal eens per vijf jaar. Of er volgende nieuwe omroepen komen, is in het huidige politieke klimaat nog maar de vraag. Maar een omroep waarvan de tone of voice zo één op één bij mij past, die zal er zéker nooit meer komen. En vergis je niet hè, er wordt misschien gedacht dat het alleen dollen en kloten is bij PowNed en de moeder die dit kind gebaard heeft,
GeenStijl, maar er wordt uitstekende journalistiek bedreven. Andere journalistiek dan bij traditionele media, maar échte journalistiek. En dat is, zo begreep ik, ook de reden dat Dominique me graag wilde hebben. En om mijn goddelijke uiterlijk natuurlijk...'
Kom je ook in beeld dan? 'Hahaha, de bedoeling is véél kijkers. Dus dat moeten we maar niet doen.'
Wat doet een hoofdredacteur eigenlijk bij een omroep? Wat ga je straks precies doen bij PowNed? 'Ik word hoofdredacteur van het dagelijkse nieuwsprogramma op tv, samen met Dominique. Wij weten niks van tv, of doen alsof, dus voor die kant is de beste uitvoerend producent van Nederland aangesteld. Helaas een Amsterdammer. En verder ga ik met
Jantje Roos, bekend van de column
La Vie Jan Roos op
BNR, een beetje klooien op de Radio. Op zondagavond, als de grachtengordel de kruik heeft opgewarnd en de bedstee opzoekt.'
Alle ogen zijn gericht op PowNed. Wat gaat de omroep doen en wat zal jouw bijdrage zijn? 'Wat PowNed gaat doen, zie je op 6 september. Ik sprak gisteren een
PvdA-bestuurder en hem zei ik: jij gaat naar ons kijken, jij gaat je helemaal kapot ergeren aan ons, maar je gaat het de volgende ochtend op je werk wél over ons hebben. En de andere kant van het spectrum, het internetpubliek, de moderne mediaconsument, moet weer eens een televisie aanzetten die niet van
Apple of
Dell is. En daarna en tijdens over ons gaan bloggen, twitteren en desnoods mailen. In dat verhaal zal ik een rolletje proberen te spelen. En als ik dat niet goed doe, flikkert Dominique me buiten.'
Wat is het laatste nieuws? '
Pieter Broertjes gaat niet naar de
RVD, maar de
PvdA regelt wel iets anders voor hem. Als dank voor bewezen diensten.'
www.powned.tv

Weergaven: 365

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Jan Dijkgraaf op 12 Mei 2010 op 9.13
Het is overigens: Jan Roos. Hij is 2 centimeter langer dan ik.

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden