Nederlands MediaNetwerk


Onlangs verscheen van de hand van Job Franken en Judith Stoop een prachtig boek met de welluidende naam
Bakfiets, Garnaal & Stormparaplu, eigenschappen van innovatieve ondernemers. Grijpen wij de telefoon!
Dag Job, hoe is het met je? 'Heel goed. Ons nieuwe boek ligt in de winkel dus zijn we druk bezig om het mooie nieuws bekend te maken.'
Gefeliciteerd met jullie nieuwste boek, intrigerende naam... 'Er is lang en hard over nagedacht. Klein nadeel van deze titel is het feit dat bakfietsen en garnalen logischerwijs geen eigenschappen zijn van mensen. Bezwaarlijker aan een beschrijvende titel als
eigenschappen van innovatieve ondernemers vinden wij het hoge dertienineendozijn gehalte. Dan liever een titel die je goed onthoudt, die ook innovatiebelletjes doet rinkelen en vervolgens in de ondertitel uitlegt waar het eigenlijk over gaat. Je kunt vinden dat het een draak van een titel is die bijna anderhalve regel inneemt maar wij zijn er erg gelukkig mee. Bovendien is garnaal een prachtig woord. Wie wil dat nou niet in de titel van zijn boek?'
Voor wie het het boek bedoeld en waarom zou je het moeten willen lezen? 'Als je leest over innovatie gaat het al gauw over onderwerpen als financiering, organisatievormen of het kanaliseren van creatieve ideeën in grote organisaties. Alhoewel er brede consensus is over het feit dat mensen vaak het verschil uitmaken tussen succes of falen, lees je zelden of nooit over deze belangrijke menselijke factor. Behalve in ons boek. We spraken twaalf innovatieve ondernemers en destilleerden met behulp van repertoires analyse, een specialiteit van Judith, zevenentwintig inzichten over gedrag en karakter van deze innovatoren. Wie zijn zij? Hoe denken zij? Hoe kijken ze naar de wereld en hoe lossen ze problemen op? Bakfiets en Garnaal is daarmee een super inspirerend boek geworden voor iedereen die graag eens in de kop wil kijken van jongens als Pim Betist (Sellaband), Maarten van Andel (Bakfiets.nl) of Anton Dekker (Neerlands' eerste inktvisjager).'

Wordt het nog wat met marketingcommunicatie in 2009? 'En dat vraag je aan iemand die pas sinds enkele weken begrijpt hoe zijn LinkedIn netwerk bij kan dragen aan het evangelisatieproces van zijn nieuwe boekje? Ik ben misschien geen early adopter maar zie zoveel gebeuren in het social networking: steeds meer specifieke netwerken, bijvoorbeeld rondom bepaalde thema's. Bovendien kost netwerken voor de gebruiker echnieduur en dat kan in de noodlijdonde communicatiebranche nog wel eens doorslaggevend blijken te zijn.'
Wat is het laatste nieuws? 'We mogen de komende tien weken op
www.dezaak.nl elke week een ander inzicht uit ons boek bespreken en staan met Anton Dekker op het high growth forum binnenkort.'
Bestel dit boek Job Franken zal tijdens het
Tweede Nederlands MediaNetwerk Event optreden als woedende columnist

Weergaven: 63

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de nieuwe coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden