Nederlands MediaNetwerk


Onlangs verscheen van de hand van Job Franken en Judith Stoop een prachtig boek met de welluidende naam
Bakfiets, Garnaal & Stormparaplu, eigenschappen van innovatieve ondernemers. Grijpen wij de telefoon!
Dag Job, hoe is het met je? 'Heel goed. Ons nieuwe boek ligt in de winkel dus zijn we druk bezig om het mooie nieuws bekend te maken.'
Gefeliciteerd met jullie nieuwste boek, intrigerende naam... 'Er is lang en hard over nagedacht. Klein nadeel van deze titel is het feit dat bakfietsen en garnalen logischerwijs geen eigenschappen zijn van mensen. Bezwaarlijker aan een beschrijvende titel als
eigenschappen van innovatieve ondernemers vinden wij het hoge dertienineendozijn gehalte. Dan liever een titel die je goed onthoudt, die ook innovatiebelletjes doet rinkelen en vervolgens in de ondertitel uitlegt waar het eigenlijk over gaat. Je kunt vinden dat het een draak van een titel is die bijna anderhalve regel inneemt maar wij zijn er erg gelukkig mee. Bovendien is garnaal een prachtig woord. Wie wil dat nou niet in de titel van zijn boek?'
Voor wie het het boek bedoeld en waarom zou je het moeten willen lezen? 'Als je leest over innovatie gaat het al gauw over onderwerpen als financiering, organisatievormen of het kanaliseren van creatieve ideeën in grote organisaties. Alhoewel er brede consensus is over het feit dat mensen vaak het verschil uitmaken tussen succes of falen, lees je zelden of nooit over deze belangrijke menselijke factor. Behalve in ons boek. We spraken twaalf innovatieve ondernemers en destilleerden met behulp van repertoires analyse, een specialiteit van Judith, zevenentwintig inzichten over gedrag en karakter van deze innovatoren. Wie zijn zij? Hoe denken zij? Hoe kijken ze naar de wereld en hoe lossen ze problemen op? Bakfiets en Garnaal is daarmee een super inspirerend boek geworden voor iedereen die graag eens in de kop wil kijken van jongens als Pim Betist (Sellaband), Maarten van Andel (Bakfiets.nl) of Anton Dekker (Neerlands' eerste inktvisjager).'

Wordt het nog wat met marketingcommunicatie in 2009? 'En dat vraag je aan iemand die pas sinds enkele weken begrijpt hoe zijn LinkedIn netwerk bij kan dragen aan het evangelisatieproces van zijn nieuwe boekje? Ik ben misschien geen early adopter maar zie zoveel gebeuren in het social networking: steeds meer specifieke netwerken, bijvoorbeeld rondom bepaalde thema's. Bovendien kost netwerken voor de gebruiker echnieduur en dat kan in de noodlijdonde communicatiebranche nog wel eens doorslaggevend blijken te zijn.'
Wat is het laatste nieuws? 'We mogen de komende tien weken op
www.dezaak.nl elke week een ander inzicht uit ons boek bespreken en staan met Anton Dekker op het high growth forum binnenkort.'
Bestel dit boek Job Franken zal tijdens het
Tweede Nederlands MediaNetwerk Event optreden als woedende columnist

Weergaven: 62

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden