Nederlands MediaNetwerk

Afgelopen week werd
Michiel Buitelaar benoemd tot
Chief Digital Media bij
Sanoma Magazines. Grijpen wij de telefoon!
Dag Michiel, hoe is het met je? 'Goed. Beetje druk. Maar bijna op vakantie…'
Gefeliciteerd met jouw nieuwe positie. Wat ga je precies doen? Vertel alles! 'Ik ga de digitale activiteiten binnen Sanoma Magazines naar een hoger plan brengen, internationaal. Groter, sneller in 13 landen, moet het worden. Door acquisities; en door meer binnen de groep te kopieren, te hergebruiken, en van elkaar te leren. Uiteindelijk: gewoon meer digitale omzet.'
Wat zijn de internationale ambities van Sanoma op online gebied? Kun je al concrete projecten noemen? 'We hebben nu significante digitale omzet in Hongarije, Bulgarije, Finland en Nederland. En digitale omzet in ca 10 andere landen. We realiseren ons dat we daar groei moeten zoeken; om onze lezers en adverteerders in de toekomst ook met andere, online media van dienst te kunnen zijn. We hebben de afgelopen jaren ervaringen opgedaan waarvan we denken dat we die nu breder kunnen trekken – denk aan categorieën als comparison, nieuws, classifieds, en dergelijke. We hebben competenties – denk aan behavioural targeting, en andere manieren om een ‘slim netwerk’ te runnen – die we breder te gelde kunnen maken. We zijn met Nu.nl al Duitsland in getrokken; en hebben nog enkele van dat soort projecten op stapel. Dat soort ambities en projecten dus.'
Jarenlang zat online ook als advertentiemedium in de lift maar staat nu ook onder druk. Wat is de toekomst van online als advertentiemedium? 'Wij zien online nog steeds groeien. Maar, minder hard ja. Dat heeft ook met de crisis te maken. Er is een bijna onbeperkt aanbod van online display advertising. Van gewoon display zal de groei niet meer komen. Maar: de combinatie van display met performance-based - klikjes, affiliate marketing etcetera, daar zit zeker groei in. En in wat wij marketing partnerships noemen, vormen van branding, echte online engagement. Ik denk dat online als advertentiemedium langs die lijnen evolueert. En groeit. En dan heb ik het nog niet over nieuwe verschijningsvormen als mobiel en video. De advertentiemarkt, van origine toch conservatief, in zijn gedrag - bestedingen - blijft achter bij het feitelijke gedrag van consumenten: adverteerders besteden vaak maar 10 procent van hun budget online, daar waar de doelgroep wel 20 procent van zijn tijd online besteedt – dat is toch raar…'
Wat is het laatste nieuws? 'De benoeming van mijn additionele rol als Chief Digital Media bij Sanoma Magazines.'
www.sanoma-uitgevers.nl
Bas belde ook met:
Harry Dekker, Adri Ulfman, Marc Stubbé, Titus Eikelboom en André Roof
Jessica Haagmans
Daan van Kuijeren
Martijn van Opstal
Aernoud Bourdrez
Arno Kantelberg
Ocky Wiemeyer
Erwin van der Zande
Philip Dröge
Olivier Wegloop
Eugène Roorda
Richard Plugge
Hans van Linschoten
Joep Zijp
Daniël Ropers
Michiel Frackers
Roland en Rogier van Kralingen
Henk-Jan Winkeldermaat
Bas de Vos

Weergaven: 230

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden