Nederlands MediaNetwerk

Afgelopen week werd
Michiel Buitelaar benoemd tot
Chief Digital Media bij
Sanoma Magazines. Grijpen wij de telefoon!
Dag Michiel, hoe is het met je? 'Goed. Beetje druk. Maar bijna op vakantie…'
Gefeliciteerd met jouw nieuwe positie. Wat ga je precies doen? Vertel alles! 'Ik ga de digitale activiteiten binnen Sanoma Magazines naar een hoger plan brengen, internationaal. Groter, sneller in 13 landen, moet het worden. Door acquisities; en door meer binnen de groep te kopieren, te hergebruiken, en van elkaar te leren. Uiteindelijk: gewoon meer digitale omzet.'
Wat zijn de internationale ambities van Sanoma op online gebied? Kun je al concrete projecten noemen? 'We hebben nu significante digitale omzet in Hongarije, Bulgarije, Finland en Nederland. En digitale omzet in ca 10 andere landen. We realiseren ons dat we daar groei moeten zoeken; om onze lezers en adverteerders in de toekomst ook met andere, online media van dienst te kunnen zijn. We hebben de afgelopen jaren ervaringen opgedaan waarvan we denken dat we die nu breder kunnen trekken – denk aan categorieën als comparison, nieuws, classifieds, en dergelijke. We hebben competenties – denk aan behavioural targeting, en andere manieren om een ‘slim netwerk’ te runnen – die we breder te gelde kunnen maken. We zijn met Nu.nl al Duitsland in getrokken; en hebben nog enkele van dat soort projecten op stapel. Dat soort ambities en projecten dus.'
Jarenlang zat online ook als advertentiemedium in de lift maar staat nu ook onder druk. Wat is de toekomst van online als advertentiemedium? 'Wij zien online nog steeds groeien. Maar, minder hard ja. Dat heeft ook met de crisis te maken. Er is een bijna onbeperkt aanbod van online display advertising. Van gewoon display zal de groei niet meer komen. Maar: de combinatie van display met performance-based - klikjes, affiliate marketing etcetera, daar zit zeker groei in. En in wat wij marketing partnerships noemen, vormen van branding, echte online engagement. Ik denk dat online als advertentiemedium langs die lijnen evolueert. En groeit. En dan heb ik het nog niet over nieuwe verschijningsvormen als mobiel en video. De advertentiemarkt, van origine toch conservatief, in zijn gedrag - bestedingen - blijft achter bij het feitelijke gedrag van consumenten: adverteerders besteden vaak maar 10 procent van hun budget online, daar waar de doelgroep wel 20 procent van zijn tijd online besteedt – dat is toch raar…'
Wat is het laatste nieuws? 'De benoeming van mijn additionele rol als Chief Digital Media bij Sanoma Magazines.'
www.sanoma-uitgevers.nl
Bas belde ook met:
Harry Dekker, Adri Ulfman, Marc Stubbé, Titus Eikelboom en André Roof
Jessica Haagmans
Daan van Kuijeren
Martijn van Opstal
Aernoud Bourdrez
Arno Kantelberg
Ocky Wiemeyer
Erwin van der Zande
Philip Dröge
Olivier Wegloop
Eugène Roorda
Richard Plugge
Hans van Linschoten
Joep Zijp
Daniël Ropers
Michiel Frackers
Roland en Rogier van Kralingen
Henk-Jan Winkeldermaat
Bas de Vos

Weergaven: 187

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

NPO 3FM schrapt de loopactie bij Serious Request 2020

De publieke radiozender NPO 3FM schrapt bij Serious Request de actie waarbij dj's van Roermond naar Zwolle lopen door de coronacrisis

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden