Nederlands MediaNetwerk


Boomerang lanceerde vorig jaar
Boomerang Create, een breed netwerk van jonge creatieven die werken
in design, film, fotografie, illustratie en
reclame. Opdrachtgevers maken steeds vaker gebruik van de diensten van deze poel des creativiteit. Grijpen wij de telefoon en bellen we
Olivier Wegloop, creatief directeur bij Boomerang.
Dag Olivier, hoe is het met je? 'Ik voel me een bevoorrecht mens, want ik ben een tevreden mens.'
Wat is Boomerang Create precies? 'Create brengt opdrachtgevers en opdrachtnemers in de creatieve-industrie op gestructureerd doch vrijblijvend bij elkaar. Wij bieden veelal jonge startende vormgevers de kan om voor grote merken te werken en voor merken ontsluiten we een enorm potentieel aan creatief talent.'
Waarom zijn jullie dit project begonnen? 'Boomerang heeft aan lange traditie als het gaat om talent een podium te bieden. Vroeger kregen we per post wekelijks tientallen verzoeken van kunstenaars en creatieven om hun werk via onze kaartenrekje openbaar te maken. Later werden het mails. Aan de andere kant kregen we regelmatig de vraag van klanten of we een concept of wat vormgeving kunnen verzorgen. De vraag en het aanbod hebben we bij elkaar gebracht.'
Het netwerk groeit nogal snel. Wat zijn de ambities? Vertel alles! 'Onze ambitie is om een centrale rol te spelen bij het matchen van opdrachtgevers met opdrachtnemers. Wij willen vraag en aanbod in de creatieve industrie op een vernieuwende manier bij elkaar te brengen. Voor cretieven willen we een mooi instrument zijn om interessante opdrachten binnen te hengelen. Voor opdrachtgevers is het de manier om toegang te krijgen tot een gigantische poule van talent. Daarbij beogen we de plek te zijn waar creatieven zich presenteren,samenwerkingsverbanden aangaan, inspiratie opdoen en geld kunnen verdienen.'
En hoe staat het met de opdrachtgevers, stappen die al massaal in? 'Aan opdrachtgevers hebben we geen gebrek. Onlangs hebben we de 150ste verwelkomd. Dit overtreft onze stoutste verwachtingen.'
Wat is het laatste nieuws? 'Afgelopen vrijdag hebben we onze targets naar boven bijgesteld. In weerwil van alle winstwaarschuwingen en tegenvallers gaat het bij ons beter dan verwacht.'
www.boomerang.nl/docs/factsheet_create.pdf www.boomerang.nl

Weergaven: 186

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): De umfeld van een redactie is heilig

Sinds maart 2019 verstrekt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen

Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite

Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop

[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen

Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden

[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Consistente content

Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor

[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken

Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor

[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?

Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen

[Column] Nathalie Peters: De mix maakt het verschil

In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron

E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden