Nederlands MediaNetwerk



Fact.nl geldt als zo'n beetje de leukste website van dit moment. Bellen wij bedenker
Philip Dröge.
Dag Philip. hoe is het met je? 'Moe maar voldaan. Nooit geweten dat internet zo hard werken is.'
Wat is Faqt.nl? 'Faqt is een samentrekking van FAQ - frequently asked questions en fact, feiten. En dat is precies wat de site doet: de lezer verbazen met opmerkelijke wetenschap, trivia en grappige feiten. Zeg maar een KIJK voor grote jongens en meisjes, maar dan op internet en vaak met net iets meer humor. De site wordt gemaakt voor iedereen die wel eens twee neuronen met elkaar verbindt: jawel, de denkende mens. De site combineert kennis met verbazing en ontspanning.'
Het gerucht gaat dat je in zeer korte tijd zeer veel traffic hebt opgebouwd. Vertel alles! 'We gaan met Faqt.nl hard richting de 100.000 unieke bezoekers per maand. Da's niet slecht na een half jaar in de lucht. Dat komt door samenwerking met partijen als De Pers.nl, BNR Nieuwsradio en MSN, maar we hebben ook steeds meer mensen die dagelijks even op de site komen om te kijken wat voor opmerkelijk nieuwtje we nu weer hebben.'
Wat zijn jouw ambities met Fact.nl? 'Mijn ambitie is om de site te laten groeien naar een vaste waarde op internet, een van de plekken waar je standaard langsgaat als je je wilt laten informeren of vermaken.'
Wat is het laatste nieuws? 'Dit najaar verschijnt bij uitgeverij Paradigma het eerste Faqt boek. Ik heb nu alleen nog maar een werktitel: 'De Ruftende Mug', een boek over opmerkelijk wetenschappelijk onderzoek, met de nadruk op wat het betekent voor ons dagelijkse leven. Daarmee moet het merk Faqt nog steviger komen te staan.'
Philip Dröge interviewt Arno Kantelberg over Esquire en FHM, morgen op het Tweede Nederlands MediaNetwerk Event
www.faqt.nl

Weergaven: 159

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Joris van Lierop: Go live in lockdown

Een maand geleden ging The Content Exchange (TCE) dan eindelijk live. En hoewel ik al behoorlijk wat dingen live heb gezet, blijft het ritueel hetzelfde. Het nerveuze gedoe over het persbericht, de twijfel komt er iemand ...

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden