Nederlands MediaNetwerk

Sportweek publiceert vandaag de
Inkomens Top 100 van Nederlandse sportprofessionals. Bellen wij hoofdredacteur
Richard Plugge.

Dag Richard, hoe gaat het met je? 'Goed, zojuist lekker met wat wielertalenten meegetraind in de vrieskou en de hectiek van Sportweeks jaarlijkse Inkomens Top 100 achter me gelaten.'
Hoe gaat het met Sportweek? 'De lezersmarkt is redelijk stabiel. Met name de losse verkoop doet het, vergeleken bij andere weekbladen, heel goed. De advertentiemarkt daarentegen kan wel een positieve impuls gebruiken. Dat is volgens mij over de hele linie een probleem, als ik ook onze concurrenten daarop beoordeel. AD Sportwereld is vorig jaar gestopt omdat ze te weinig advertentie inkomsten hadden. Dat is tekenend. Wij hebben dan het geluk dat we als weekblad een andere kostenstructuur hebben. Verder wordt bij ons de bezorging op maandag als positief ervaren. Sportweek wordt tegenwoordig door de krantenbezorgers bij de abonnees door de brievenbus gestopt, circa 18 uur nadat we de laatste pagina’s naar de drukker hebben gestuurd. Dat is wel uniek.'
Hoe recessiebestendig zijn onze topsporters? 'Topsporters en dan met name voetballers, kunnen wel een stootje hebben. De meeste clubs en ploegen hebben net nieuwe, of langjarige sponsorcontracten afgesloten die nog wel even doorlopen. Desalniettemin zal het voor sporters die net komen kijken of nieuwe initiatieven moeilijk worden om nog sponsors te vinden. De meeste grote namen in de sportsponsoring hebben aangegeven dat ze voorlopig niet in nieuwe avonturen stappen. Sterker nog, de hand gaat op de knip voor wat betreft de omlijstende programma’s. ING bijvoorbeeld zal niet veel geld meer steken in VIP-behandelingen voor klanten rond Formule 1 Grand Prix’. En Aegon heeft gezegd dat ze met de kennis van nu, niet zo’n sponsorcontract met Ajax hadden afgesloten. Toch blijkt uit onze Inkomens Top 100 dat de kredietcrisis over 2008 nog geen invloed had op veelverdieners in de sport. Het gemiddelde inkomen was weer wat gestegen. Over 2009 zal het ongetwijfeld anders zijn.'
Wordt het nog wat met Lance Armstrong in de komende Tour? 'Uiteraard wordt het wat met Lance Armstrong! Die man keert niet terug als hij twijfelt over zijn vorm. Hij is de vleesgeworden topsporter, tot in het kleinste detail zorgt hij ervoor dat hij optimaal voorbereid is. Hij is echt 100% procent met zijn sport bezig. Als Lance de Tour rijdt, dan zal dat met een verdeel en heers strategie zijn; of hij wint hem, als hij dat wil, of hij helpt ploeggenoot Alberto Contador aan de zege. Zelf zal hij in dat geval toch alle aandacht trekken. Het wordt een vervelend jaar voor wie een hekel aan Lance Armstrong heeft.'
Wat is het laatste nieuws? 'Het beste nieuws uit de Inkomens Top 100 is dat Edwin van der Sar in geld wel de waardering krijgt die hij gezien zijn prestaties verdient. Het is natuurlijk van de zotte dat Van der Sar niet eens genomineerd werd als Sportman van het jaar, terwijl hij een reeks prijzen heeft gewonnen waar niemand in Nederland aan kan tippen. En het laatste nieuws? Kijk op www.sportweek.nl!'
www.sportweek.nl

Weergaven: 253

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden