Nederlands MediaNetwerk


Blue Shots TV heeft morgen zijn eerste live-uitzending. Grijpen wij de telefoon en bellen wij oprichter
Ronnie Overgoor.
Dag Ronnie, hoe is het met je? 'Met mij is alles uitstekend, dank je.'
Wat is Blue Shots TV en waarom is het er gekomen? 'Blue Shots TV is een online TV station voor creative minded professionals. Het is geen
You Tube, maar een echt TV station met eigen programma's die in een vast ritme worden gepubliceerd. Alle programma's zijn uiteraard on demand te bekijken en ook beschikbaar voor kanalen als bijvoorbeeld de
iPhone. Programma's die we produceren gaan over onderwerpen als creativiteit, innovatie en vrouwelijke ondernemers. Uniek aan het format is dat we niet werken met traditionele presentatoren en journalisten, maar met professionals die zelf de programma's presenteren. Op dit moment onder andere
Boris Veldhuijzen van Zanten en
Han Gerrits. Daarnaast publiceren we ook relevante content van derden onder de noemer
Selections. Denk hierbij bijvoorbeeld aan programma's van
Ted Talk en programma's van het Amerikaanse online TV station
Revision3.'
Wat is het business model en wat is de relatie met Ilse Media? 'Het businessmodel is dat we samenwerken met adverteerders en merken die toch al iets willen doen met online tv voor een heel gerichte doelgroep, maar nog liepen te stoeien hoe en wat. Wij bieden ze met Blue Shots TV een rijdende trein voor wat betreft formats, productie, platform, player, distributie via bijvoorbeeld
iTunes. Het is direct draaien. Daarnaast kunnen deze partijen hun formats kwijt binnen een relevant umfeld, het online TV station Blue Shots. Op termijn biedt het platform voor adverteerders zeer gerichte doelgroepen en kijkers; liever gericht 8000 professionals op het gebied van corporate innovatie bereiken dan displayen binnen umfelds met honderdduizenden mensen ruis.
Ilse Media is een van deze partijen die met ons samenwerkt binnen het programma
Idealize. Dit programma gaat over creativiteit en past naadloos binnen het online platform van Ilse,
Idealize.nl, dat recentelijk is gestart.
Morgen de eerste live-uitzending. Hoe relevant is dat voor een online televisiezender? Wat verwacht je ervan? 'Live brengt een zekere spanning en urgentie met zich mee, waardoor je op een moment relatief veel kijkers kunt trekken. De kern van Blue Shots blijft echter on demand, kijken wanneer je wilt en waar je wilt. We verwachten morgen in ieder geval een te gek sfeertje met 50 man publiek in een echte grote tv studio vol met creatieve mensen en daarnaast zullen een aantal duizenden kijkers het programma online volgen. Deze kunnen trouwens ook vragen stellen tijdens de uitzending. Het iis allemaal te zien op
blueshots.tv en tijdens een uur zal de live uitzending de hele site overnemen. Het begint om 20.30 uur, maar t zou zomaar kunnen dat we de camera's al wat eerder openzetten...'
Wat is het laatste nieuws? 'Het laatste nieuws breng ik morgen tijdens de live uitzending, maar heeft te maken met distributie via de kabel...'
www.blueshots.tv

Weergaven: 101

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden