Nederlands MediaNetwerk

Op 25 november wordt het
Vierde Coustomer Media Congres gehouden. Bellen wij organisator
Sak van den Boom.
Dag Sak, hoe gaat het met je? 'Vol verwachting klopt het hart. Nieuw boek, nieuwe workshops, nieuw congres, kortom komende periode staat er veel te gebeuren. Stuk voor stuk adrenaline shotjes.'
Ik begrijp dat het onderwerp van het congres "Cross Media, Social Networks en Customer media als inzet voor klantenbinding en merklading". Dat is een mond vol. Waar gaat het congres over? 'We zien dat merken meer en meer uitgevers worden, alle kanalen inzetten om klanten tr vinden te binden. Op 25 nov in de Philharmonie zetten vijf sprekers uit het buitenland en vijf uit eigenland de belangrijkste trends op een rij. Voer voor marketeers die veel inspiratie op kunnen doen, voer voor producenten die kunnen leren. Grote merken als M&M, Pizzahut, Rabobank, Ziggo, Albert Heijn en andere geven acte de presence met interessante cases. Ook over interne communicatie. Zoals de lancering van AHA Plaza, het digitale communicatieplatform voor de medewerkers. Verder heldere visies over content marketing (Joe Pulizzi), creativiteit (Thom Dorrestein), CRM (Henrik Ogaard). En natuurlijk prijzen: Best of Europe door Rob van Vuure en Reijer Blankenspoor, Beste Cover en Beste lancering van het jaar (Publiekskeus). Kortom een dag om achterover te leunen en je te vullen met nieuws.
Wat is op dit moment red hot in de customer media wereld? 'Segmenteren. Split run covers, die we ook veel zien bij publieksbladen, en natuurlijk binnen de digitale wereld. Van iFly bestaan zelfs mannelijke en vrouwelijke uitgaven. Als lezer heb je het niet in de gaten, je voelt je aangesproken. Maar als producent heb je een behoorlijk proces achter de rug om zo ver te komen.'
Wie zijn jouw topsprekers? 'Jan Christiaan Hellendoorn (AH) lanceert zijn digitale platform voor interne communicatie maar vertelt tegelijkertijd waarom dat ene gedrukte magazine AHA onmisbaar is voor medewerkersloyaliteit. Joe Pulizzi, content marketing guru. Als je hem hebt gehoord weet je een ding zeker: er is een nieuwe tijd aangebroken. Je iunt niet langer je ogen sluiten voor social media en andere vormen van digitale communicatie. Elke spreker is trouwens een topper.'
Geweldig! Wat is het laatste nieuws? 'We zijn erg blij dat de boekers tot nu toe vooral de grote merken vertegenwoordigen. Producenten en toeleveranciers kijken nog een beetje de kat uit de boom. Het congres wordt dus geen ons-kent-ons-feestje met veel me-too-ervaringen. Het wordt een kennis- en netwerkevent voor de professionals op customermediagebied. Aan opdrachtgeverszijde en aan producentenkant. We hebben er zin in.'
Sak van den Boom is oprichter van de Customer Media Council
www.customermedia.nl

Weergaven: 140

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

[Column] Paola Cassone: Imagine

Veertig jaar geleden, op 8 december 1980, is John Lennon door een ex-fan vermoord. Zijn culturele bijdrage aan onze maatschappij is volgens mij enorm, maar ik ben een hardcore fan en daardoor ben ik bevooroordeeld

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden