Nederlands MediaNetwerk

Op 25 november wordt het
Vierde Coustomer Media Congres gehouden. Bellen wij organisator
Sak van den Boom.
Dag Sak, hoe gaat het met je? 'Vol verwachting klopt het hart. Nieuw boek, nieuwe workshops, nieuw congres, kortom komende periode staat er veel te gebeuren. Stuk voor stuk adrenaline shotjes.'
Ik begrijp dat het onderwerp van het congres "Cross Media, Social Networks en Customer media als inzet voor klantenbinding en merklading". Dat is een mond vol. Waar gaat het congres over? 'We zien dat merken meer en meer uitgevers worden, alle kanalen inzetten om klanten tr vinden te binden. Op 25 nov in de Philharmonie zetten vijf sprekers uit het buitenland en vijf uit eigenland de belangrijkste trends op een rij. Voer voor marketeers die veel inspiratie op kunnen doen, voer voor producenten die kunnen leren. Grote merken als M&M, Pizzahut, Rabobank, Ziggo, Albert Heijn en andere geven acte de presence met interessante cases. Ook over interne communicatie. Zoals de lancering van AHA Plaza, het digitale communicatieplatform voor de medewerkers. Verder heldere visies over content marketing (Joe Pulizzi), creativiteit (Thom Dorrestein), CRM (Henrik Ogaard). En natuurlijk prijzen: Best of Europe door Rob van Vuure en Reijer Blankenspoor, Beste Cover en Beste lancering van het jaar (Publiekskeus). Kortom een dag om achterover te leunen en je te vullen met nieuws.
Wat is op dit moment red hot in de customer media wereld? 'Segmenteren. Split run covers, die we ook veel zien bij publieksbladen, en natuurlijk binnen de digitale wereld. Van iFly bestaan zelfs mannelijke en vrouwelijke uitgaven. Als lezer heb je het niet in de gaten, je voelt je aangesproken. Maar als producent heb je een behoorlijk proces achter de rug om zo ver te komen.'
Wie zijn jouw topsprekers? 'Jan Christiaan Hellendoorn (AH) lanceert zijn digitale platform voor interne communicatie maar vertelt tegelijkertijd waarom dat ene gedrukte magazine AHA onmisbaar is voor medewerkersloyaliteit. Joe Pulizzi, content marketing guru. Als je hem hebt gehoord weet je een ding zeker: er is een nieuwe tijd aangebroken. Je iunt niet langer je ogen sluiten voor social media en andere vormen van digitale communicatie. Elke spreker is trouwens een topper.'
Geweldig! Wat is het laatste nieuws? 'We zijn erg blij dat de boekers tot nu toe vooral de grote merken vertegenwoordigen. Producenten en toeleveranciers kijken nog een beetje de kat uit de boom. Het congres wordt dus geen ons-kent-ons-feestje met veel me-too-ervaringen. Het wordt een kennis- en netwerkevent voor de professionals op customermediagebied. Aan opdrachtgeverszijde en aan producentenkant. We hebben er zin in.'
Sak van den Boom is oprichter van de Customer Media Council
www.customermedia.nl

Weergaven: 134

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden