Nederlands MediaNetwerk

Met
NextMarketeer heeft
LECTRIC Groep de eerste post-HBO online marketing opleiding in Nederland die is geaccrediteerd is door het
NIMA. Grijpen wij de telefoon en bellen wij
Sjoerd Keijser, directeur marketing en sales van de
LECTRIC Groep.
Dag Sjoerd, hoe is het met je? 'Goed. We hebben net als LECTRIC Groep in februari de overname van interactief marketing bureau NR6 achter de rug. We zijn verguld met de aansluiting van NR6. Strategie staat steeds meer op de agenda van organisaties die internet als primair kanaal willen inzetten. Wij hadden die competentie wel in ons aanbod, maar te fragmentarisch. Een professioneel en competent strategisch bureau als NR6 is dan ook een waardevolle, structurele verrijking voor onze propositie. Bovendien past NR6 ook qua cultuur heel goed bij de LECTRIC Groep. Ik verwacht dan ook veel van de kruisbestuiving met de andere bedrijven in onze groep.'
Gefeliciteerd met de accreditatie door de NIMA. Hoe belangrijk is zoiets? 'Onze Post HBO online marketing opleiding
Nextmarketeer is de eerste online marketing opleiding in Nederland is die geaccrediteerd is door het NIMA. Wij zien dit als een bevestiging van de energie die ons opleidingsinstituut heeft gestoken in het curriculum van deze opleiding: een online marketing opleiding van 35 dagdelen verspreid over 6 maanden, met een keur aan eigen docenten en mensen uit de praktijk.'
Hoe staat het met de interesse voor jullie opleidingen in deze barre tijden? 'Eerlijk gezegd staat het niet stil bij ons. Sterker nog: we groeien weer aanmerkelijk in vergelijking met 2008 als je kijkt naar het aantal deelnemers. Ik denk dat dit heeft te maken met de vernieuwingen die we hebben doorgevoerd in ons aanbod. Zo is bijvoorbeeld de Nextmarketeer op dit moment voor drie uitvoeringen volgeboekt: een hele prestatie als je kijkt naar de zwaarte van de opleiding en de investering in tijd die elke cursist moet doen om deze opleiding überhaupt te kunnen volgen: 36 middagen of avonden is daarbij een fikse inspanningsverplichting die iemand aangaat. Overall gaat het ook goed met onze andere 50 opleidingen; in 2008 kregen we van ruim 900 cursisten een 8,1. Naast dit cijfer denk ik ook dat wij als opleidingsinstituut een juiste keuze hebben gemaakt door ons steeds meer te richten op de meerdaagse leergangen zoals de Leergang Internet Manager, Webredacteur, Content Manager, Leergang Online Marketeer en Online Marketing strategie. Je ziet in de markt nu vrij veel gelegenheidsinitiatieven die dag trainingen gaan verzorgen, daar is op zich niets mis mee maar je gaat je daarbij wel afvragen in hoeverre didactiek en overdracht zijn gewaarborgd. Opleiden is in onze ogen een vak en dat doe je niet even.'
Veel mensen denken dat als deze crisis is afgelopen het belang van online communicatie nog veel groter geworden zal zijn. Merken jullie dat ook? 'We merken geen neergang in de persoonlijke opleidingsbudgetten bij bedrijven wanneer het gaat om online communicatie opleidingen. Sterker nog: in de klassen bij de Leergang Webredactie en Leergang Content Manager zitten nu meer deelnemers dan in jan-feb 2008. Wel merken we een beetje dat maatwerk trajecten wat worden uitgesteld bij onze klanten, maar dat is niet echt een trend op dit moment. Online communicatie is een vak geworden en niet een me-too product van redacties; de webredactie heeft inmiddels haar eigen merites en know how die in zeer korte tijd zijn geëvalueerd tot een eigen vakgebied. Vanuit die gedachte denken wij inderdaad dat het belang van online communicatie zal toenemen: organisaties gaan meer verwachten van hun online communicatie medewerkers omdat het steeds meer de core van de bedrijfsvoering raakt.'
Wat is het laatste nieuws? 'We komen per april met een nieuwe vierdaagse opleiding
Webredactie 2.0 - In vier dagen multimediaal aan de slag. In vier dagen leert een webredacteur concreet te werken met toepassingen zoals Social Media, You Tube, Twitter, Blogs, Google Mashup Editor, omgaan met lezersinteractie en meer.'
www.nextmarketeer.nl
www.lectric.nl
www.nr6.nl

Weergaven: 459

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden