Nederlands MediaNetwerk

Komende vrijdag wordt op de tweede dag van het
MWG Congres de
MWG TV Fomat Challenge gehouden, onder leiding van
Jort Kelder. Drie genomineerden zullen hun televisieprogramma-idee toelichten. In de jury naast
Ivonne Boumeester (
Unilever) en
Peter Adrichem (
Endemol) ook
Tina Nijkamp, programmaleider bij
SBS 6 en
Omroepvrouw van het Jaar. Grijpen wij de telefoon!
Dag Tina, hoe is het met je? 'Heel goed. Ik ben opgewekt.'
SBS gooit momenteel hoge ogen. Hoe komt dat? Vertel alles! 'We werken in een hecht team en we proberen heel duidelijk keuzes te maken in wat we wel doen en ook, dat is even belangrijk, wat we juist niet doen.'
Wat kunnen we komende maanden van SBS voor nieuws op programmagebied verwachten? 'We beginnen binnenkort met de dramaserie De Hoofdprijs waarin het draait om de vraag: wat zou jij doen met 12 miljoen, als je opeens de loterij wint. Het is een vraag die weleens bij iedereen door het hoofd gaat. Verder beginnen we met het tweede seizoen Hollands Got Talent, volgen we fans van bekende artiesten in Fans, en beginnen we met De Verbouwers XXL, dat inspeelt op het feit dat veel mensen nu liever hun huis verbouwen dan hun huis te koop zetten.'
Aanstaande vrijdag de MWG TV Format Challenge. Kun je iets zeggen over de kwaliteit en typering van de inzendingen? 'De kwaliteit varieert. Sommige inzendingen zijn ideeën- en tv-matig niet echt tot een format te maken. Sommige inzendingen heb ik al vaker voorbij zien komen en sommige inzendingen hebben echt een leuke originele invalshoek.'
Wat is het laatste nieuws? 'Dat binnenkort de opnames alweer beginnen van Het Beste Idee van Nederland, dat we in het najaar weer gaan uitzenden.'
www.sbs6.nl www.mwgcongres.nl

Weergaven: 443

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Startup Competition 1 year later: RapidPricer

RapidPricer was one of the winning startups of the Startup Competition 2019. How did the company continue it’s operation? Dutch MediaNetwork asks ​​​​​​​ Kiran Gange.

[Interview] Arun Maljaars: Door partnerships worden grote programma’s met onmogelijke budgetten toch gemaakt

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende content

[Startup Competitie] David Hoogendam over The Pool

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2020 op 15 april in Amsterdam. We spreken met David Hoogendam van The Pool

[Interview] Floris Venneman over de overname van tv-zender ONS

ONS is overgenomen door het creatieve bureau Bureauvijftig. We spreken met mede-eigenaar en partner Floris Venneman over de overname en plannen met de aangekochte televisiezender

[Interview] Colin Butfield (WWF) over David Attenborough: A Life On Our Planet

Op 16 april 2020 gaat David Attenborough: A Life On Our Planet in première met een livestream vanuit de Royal Albert Hall in Londen. Deze première is live te volgen over de hele wereld. De film maakte Sir David Attenborough in samenwerking met Silverback Films en het Wereld Natuur Fonds. We spreken met Colin Butfield, Executive Producer van het WWF

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Reinier Rombouts: Digitaal onmisbaar

De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt

Jeroen Verkroost: Wie wint social? Amazon Advertising rukt op, Sonos door het stof, trends in media en marketing en de eerste slimme bril is er!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden