Nederlands MediaNetwerk

Felicitatie met het 65 jarig bestaan van het Shakespeare-theatergezelschap in Diever

The Rose ( http://www.rosetheatre.org.uk/ ) is het Theater in Londen waar Shakespeare in de 16-de eeuw persoonlijk rollen vertolkte. The Rose is ontdekt in 1989 bij de bouw van een hoog kantoorgebouw. Besloten werd het oude theater op te graven en te conserveren door de overblijfselen onder glas zichtbaar te maken voor publiek. ‘Dood’ is dus niet helemaal waar. The Rose is in 2008 op schaal nagemaakt in Kingston Londen. Zo maakt The Rose in Engeland een herleving mee na een intensieve actie van theaterliefhebbers.

Dit sonnet is mijn ode aan het Shakespeare gezelschap in Diever. Diever laat zien hoe kunsten economische betekenis hebben, en dat ze niet een afgeleide hoeven te zijn van economische bloei. Mijn sonnet is bedoeld als een hart onder de riem voor het levendige vervolg in Diever na 65 jaar enthousiast toneel op de planken. http://www.shakespearetheaterdiever.nl/index.php?pagina=Contact# 

 

The Rose lééft in Diever

 

In ons land van water, dijken, melk en honing

waar de mug de olifant de loef afsteekt,

waar de mores de letters van de wetten wreekt,

geeft Diever Shakespeare zijn ‘tweede woning’.

 

Zo ligt hier Diever ‘bijna aan de Avon’

en ligt het rijm op het puntje van je tong,

is het Hamlet die zijn wraak bezong

op de man die zijn moeder heeft ‘gekregen’.

 

65 jaren lang staat Shakespeare op de dorpse planken,

en gaat het gezelschap nog lang niet met pensioen.

Want reken maar wat Diever aan de kunsten heeft te danken.

 

The Rose in Londen ligt ‘dood’ te zijn onder het glas,

verdrongen door de hang naar poen en door de tand des tijds.

Maar het theater van Diever lééft, midden in het gras.

 

Jan de Wandelaer

Diever, 6 augustus 2011

Weergaven: 262

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: DWDD en cultuur, online event, hoe dan? Verandert corona onze muzieksmaak? Wat is jouw whisky?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden