Nederlands MediaNetwerk

Dat honden en baasjes opvallend vaak op elkaar lijken geldt, huiveringwekkend genoeg, evenzeer voor het gedrag van sommige camera- en geluidsmensen. De laatste tijd begint het mij steeds meer op te vallen dat de cameraman die klaagt dat hij mij vaker ziet dan zijn vrouw, dezelfde lunchvoorkeuren begint te krijgen. We delen niet alleen de verfoeilijke gewoonte om ons met een zekere regelmaat te vergalopperen aan een lauwe gehaktstaaf bij een troosteloos benzinestation. Ook wanneer ik mijn bestelling opgeef in de lunchroom waar het interieur de smakeloosheid van de muzak probeert te overtreffen, weet ik met groeiende zekerheid dat de bestelling naast mij een “doe mij maar hetzelfde” gaat zijn. De gemiddelde lunchkaart kun je dan ook met je ogen dicht spellen als je regelmatig op lokatie in een willekeurige uithoek van het land werkt.

Klagen zal ik echter niet snel. In een ver verleden, toen ik nog regelmatig voor een lokale omroep in een grote stad werkte en dagen maakte waar de arbo-inspectie zich geen voorstelling van kan maken, kreeg je in het geheel niet te eten. In de tas van de geluidsman, waarin zich, naast een logge maar oerdegelijke recorder van een kilo of twaalf, een half dozijn nauwelijks functionerende accu’s en twee ‘slechts’ vijftien keer gebruikte tapes bevonden, kon je ook nog wel je zakje boterhammen kwijt. Meestal was er helaas geen tijd waarin je die kon nuttigen. De lokale omroep zat vanzelfsprekend bovenop het nieuws! Soms kocht ik wel eens snel zo’n broodje in plastic waarvan de inhoud smaakt naar waar de verpakking van gemaakt is. Datzelfde materiaal maakte dan echter zoveel krakend lawaai, dat de VU-meters op de recorder gelijk strak in de hoek stonden.

Ondergetekende geluidsman kwam een paar maanden terug met zijn geliefde voor een niet-werk-gerelateerd samenzijn over de vloer bij eerder genoemde cameraman en diens vrouw. De vrouwen overlaadden elkaar met woorden, hun verbazing uitend over het feit dat wij soms aan een half woord genoeg hebben op onze filetrips van lokatie a naar b. Om nog eens te onderstrepen dat zij liever degene was met wie hij zoveel tijd doorbracht had zijn vrouw voor het diner een culinaire verrassing voor ons bedacht... vol trots toonde zij een heerlijk gevuld gehaktbrood. Of was het nou toch een hele grote gehaktstaaf?

Johan de Ligt

(www.hangklip.nl)

(Deze column verscheen eerder onder pseudoniem en iets andere versie in Video & Audio Report) 

Weergaven: 174

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden