Nederlands MediaNetwerk

Girlscene.nl: 96 procent van Nederlandse tienermeiden actief op social networks

Nederlandse tienermeiden zijn extreem actief op social networks; maar liefst 96 procent heeft een account op één of meerdere netwerken. Dit blijkt uit een onderzoek van meidencommunity Girlscene.nl, gehouden onder 3000 meiden in de leeftijd van 13 tot en met 21 jaar.

96 procent van de ondervraagde tienermeiden heeft een account op één of meerdere social networks. Vooral Facebook blijkt enorm populair; ruim 65 procent van de meiden is hierbij aangesloten. Ook het relatief nieuwe Twitter is zeer in opkomst; 41 procent heeft een Twitter account. Andere social media zijn minder in trek, zoals MySpace (13 procent), LinkedIn (2 procent) en Flickr (6 procent).

Slechts 4 procent van de tienermeiden zegt bij geen enkel social network aangesloten te zijn.

Echter, een deel van de meiden is wel lid van bovengenoemde social networks, maar blijkt deze niet of nauwelijks te gebruiken. Zo geeft 16 procent van de respondenten aan een Facebook account te hebben, maar hier eigenlijk nooit op in te loggen. Dit geldt ook voor Twitter (15 procent) en Myspace (13 procent).

Tienermeiden besteden per dag zeer veel tijd aan social networks. Ruim een kwart van de meiden zitten per dag ongeveer een uur op hun social accounts; 1 op de 3 geeft aan zelfs 1 tot 4 uur per dag hieraan te besteden. Een kleinere groep is extreem actief; 5 procent zit 4 tot 6 uur online op social media, 2 procent is meer dan 6 uur per dag actief op deze sites.

Ook stelde Girlscene tienermeiden de vraag: "Waarom zit jij op social networks?". De populairste redenen: “om mijn contacten te onderhouden”, “om berichtjes te sturen/te chatten”, “om te kunnen lezen wat anderen aan het doen zijn”, “om foto's/filmpjes online te kunnen plaatsen” en “om op de hoogte te blijven van allerlei zaken, zoals nieuwtjes en trends”.

Minder populaire redenen blijken: “om nieuwe mensen te ontmoeten”, “omdat anderen het ook doen” en “om reclame te kunnen maken voor je eigen site/blog/werk/hobby”.

Foto's blijken het populairst om te plaatsen op een profielpagina; 82 procent van de tienermeisjes doet dit. De helft van de meiden plaats graag status updates. Andere favoriete zaken om online te delen: grappige feitjes (22 procent), filmpjes (21 procent) en links naar andere websites (9 procent).

Bijna 1 op de 5 ondervraagden heeft ook een eigen website of blog. Ongeveer 1 op de 7 zegt nog geen site of blog te hebben, maar dit wel te ambiëren.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 3000 bezoekers van meidenwebsite Girlscene.nl in de leeftijd van 13 tot en met 21 jaar , verspreid door heel Nederland.

www.girlscene.nl

Weergaven: 184

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden