Nederlands MediaNetwerk

Op 1 april viert Groupon, de populaire online aanbieder van scherpe aanbiedingen op lokaal niveau, zijn eerste verjaardag in Nederland. In het eerste jaar hebben inmiddels meer dan 1 miljoen Nederlanders zich aangemeld om dagelijks een Groupon-aanbieding te ontvangen met minstens 50% korting. Leden ontvangen via een nieuwsbrief elke dag een nieuwe deal, variërend van een diner of wellness-behandeling tot concertkaartjes. In Nederland is Groupon in 14 steden actief, waaronder ook Haarlem, Groningen, Leiden, Arnhem en Eindhoven. Om het 1-jarig bestaan van Groupon Nederland te vieren gaat de website de komende weken op zoek naar Groupon Groupies. Deze ambassadeurs mogen een jaar lang de leukste deals gratis ervaren in hun eigen stad.

Groupon, in november 2008 opgericht in de VS, is in korte tijd uitgegroeid tot het nieuwste web-fenomeen. Momenteel worden al in meer dan 42 landen en duizenden steden de leukste stadservaringen aangeboden. Recentelijk omschreef het Amerikaanse zakenblad Forbes Groupon als het snelst groeiende internetbedrijf ooit. Pieter-Jan Vandepitte, Managing Director van Groupon Nederland: “We zijn in Nederland begonnen met drie man in een appartementje in Diemen-Zuid. Binnen een jaar is het initiatief uitgegroeid tot een stabiel bedrijf waar meer dan 100 mensen werken. Op dit moment is Groupon al veel meer dan een simpele kortingsbonnensite, maar het is onze ambitie om voor onze leden elke dag de leukste, grappigste, beste en meest verrassende ‘urban experiences’ te vinden en aan te bieden.”

Met de term urban experiences doelt Vandepitte zeker ook op de bijzondere deals die op 1 april aangeboden worden en Groupon goed vertegenwoordigen, zoals een stadstrand barbecue met dj-party, een high tea of een bezoek aan het concert van Grace Jones georganiseerd door The Hague Jazz Festival.

Het 1-jarig bestaan is tevens de start van de zoektocht naar Groupon Groupies. Gedurende een jaar mogen deze ambassadeurs gratis groupons uitproberen. Via social media, zoals de Groupon-blog, Twitter en Facebook zullen zij hun ervaringen delen met andere fans. Geïnteresseerden moeten een creatieve motivatie en foto sturen naar groupie@groupon.nl om kans te maken Groupon Groupie te worden. Op 15 april sluit de inschrijving. Na de voorselectie kunnen andere fans stemmen op hun favoriete lokale groupie. Op 1 juni worden de winnaars bekend gemaakt.

www.groupon.nl

Weergaven: 46

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over Social Media? Waarom keken we niet meer TV? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

[Column] Paola Cassone: Imagine

Veertig jaar geleden, op 8 december 1980, is John Lennon door een ex-fan vermoord. Zijn culturele bijdrage aan onze maatschappij is volgens mij enorm, maar ik ben een hardcore fan en daardoor ben ik bevooroordeeld

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden