Nederlands MediaNetwerk

Henk Jan van Harten over Woonbeurs Amsterdam TV

Op 25 september is er de lancering van
Woonbeurs Amsterdam TV. De man achter dit idee is
Henk Jan van Harten van
broadcastyourbusiness. Grijpen wij de telefoon!
Dag Henk Jan, hoe is het met je? 'Druk, maar relaxed. Afgelopen zaterdag was ik bij het 35 jubileum van Kruidvat. We hadden de openingsfilm gemaakt en zaterdag was de ‘première’ met 9000 medewerkers. Van die ‘live’ vertoning kreeg ik kippenvel. Maar dat is nu net weer weg en we zijn volop bezig met de pre-productie van Woonbeurs Amsterdam TV.'
Wat doet broadcastyourbusiness? 'Op 12 maart 2009 gingen we ‘live’ met een online tv channel voor mediabureau Kobalt. Daar hebben we in het eerste jaar alle content voor gemaakt. De reacties waren zo goed dat we ook vanuit andere hoeken opdrachten kregen. Promo’s en korte inhoudelijke films voor websites, beurzen en evenementen. Agentschap NL besloot haar brochure met cases te vervangen door 10 films over projecten die ze subsidiëren. Voor het tijdschrift ZIN zijn we inmiddels bezig met de vierde TV commercial. Het is divers, maar we geloven in de kracht van het bewegende beeld. om doelgroepen te raken.'
Wat is Woonbeurs Amsterdam TV en hoe kwam het tot stand. Vertel alles! 'Vorig jaar maakten we in opdracht van de Woonbeurs Amsterdam 5 films voor verschillende doelgroepen, zoals bezoekers, standhouders en jonge designers. Die werden goed ontvangen, maar waren pas na afloop van het event te zien. Dit voorjaar kreeg ik het idee om tijdens de Woonbeurs Amsterdam dagelijkse online tv te maken, een magazine-achtig programma met bekende woonexperts, trends, kunst, aanbiedingen en primeurs. Iedere dag een nieuwe aflevering met rubrieken, die deels ontleend zijn aan de rubrieken in de bekende woon- en buitenbladen van Sanoma Uitgevers, van wie het event is. Ingrid van Schooten, Event & Custom Media manager at Sanoma Uitgevers, was meteen enthousiast en zag de potentie van het idee. Vanaf dat moment zijn we het concept verder gaan ontwikkelen. In ‘over de vloer’ tonen de hoofdredacteuren hun huis op de Woonbeurs Amsterdam. Topontwerpers voorspellen in ‘trends 2011’. Bezoekers vertellen in ‘even stilstaan bij’ wat er die dag op hen de meeste indruk heeft gemaakt. Behalve over de content hebben we ook nagedacht over de campagne erom heen. We hebben promo’s gemaakt, zowel voor adverteerders als bezoekers. Deze zijn te zien op de sites waar straks ook de afleveringen bekeken kunnen worden: vtwonen.nl, ariadneathome.nl, 101 woonideeen.nl, eh-i.nl, buiteninspiratie.nl, kluswebsite.nl, woonwebsite.nl en woonbeurs.nl. Bij elkaar een bereik van 1 miljoen woonliefhebbers.'
Hoe kijk jij naar de ontwikkeling van online video? 'De hoeveelheid online video zal enorm toenemen. Dat voorspellen allerlei onderzoeken. Dat betekent dat je van te voren heel scherp moet hebben voor wie je het maakt. Ik geloof in online tv, afgestemd op een specifieke doelgroep, zoals Woonbeurs Amsterdam TV is afgestemd op woonliefhebbers. Als je een specifieke doelgroep inhoudelijk weet te prikkelen en je gebruikt de juiste beeldtaal, dan kun je een vast online publiek creëren. Dat kan voor merken van grote waarde zijn. voor het versterken van relaties. .Ik denk dat online video daarom ook binnen social media steeds belangrijker wordt.'
Wat is het laatste nieuws? 'Vanochtend nemen we de voice over op. voor Woonbeurs Amsterdam TV. Benieuwd hoe die klinkt? Kijk en luister op 25 september naar de eerste aflevering. Om 20.00 uur gaat die live.'
www.woonbeurs.nl www.broadcastyourbusiness.nl
www.twitter.com/basvlugt

Weergaven: 204

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden