Nederlands MediaNetwerk


Door
Ruud de Langen.
Talpa had het,
RTL had het, en nu heeft
SBS het. Dat alles wat je aanraakt, verandert in modder. In plaats van goud dus. Dat je dus uit je flow bent. Dat je steeds het verkeerde idee kiest, dat je er net even naast loopt. Op zaterdag zakte de
Zaterdagavondshow op
SBS6 naar een bedenkelijk niveau van 500.000 kijkers. Weer 150.000 kijkers foetsie. En ook het
Beste Idee van Nederland zag 200.000 kijkers in een zwart gat verdwijnen vergeleken met vorige week. En op vrijdag verdwenen kijkers ook al als sneeuw voor de zon. En het enige dat
SBS kan doen is keihard werken om weer de 'magic touch' te krijgen. Dat duurt normaliter toch zeker een half jaar.
RTL heeft het wel, 20% aandeel in de doekoedoelgroep 20-49 jaar op zaterdag. Dankzij
Benidorm Bastards en
My Name is.
SBS6 moest het met de helft van dat aandeel doen. En ook op zondag delft
SBS ondanks aardige scores van
Red mijn vakantie en
Wegmisbruikers het onderspit.
RTL5 krijgt ook met de herhaling van
Oh Oh Cherso bijna 700.000 kijkers op de bank. Intelligente quotes als "Hey heb je een maskuh op? Oh nee, het is je kankuhkop" maakte de serie wederom een wereldwijd trending topic op
Twitter. En by the way, ook de nummer 1 online!
Nederland 1 won de zondag met 17% aandeel dankzij onder andere
Studio Sport en
Een tegen 100. De week was uiteindelijk weer overweldigend voor
RTL met wederom een zes-en-dertiger (36,2%). De
Publieke Omroep schakelde op naar 25,1%.
SBS bleef achter met 24,5%.
www.tvformats.web-log.nl
Ruud de Langen is CEO van
Mindshare Lees van Ruud ook: -
Pieter -
SBS is de X-Factor kwijt -
MWG Congres - De toekomst van televisie -
Chrome
- Nog een keer uitleg voor John de Mol - Sick Brother - Week van afscheid - Lef

Weergaven: 53

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden