Nederlands MediaNetwerk

Het lijkt simpel. Enige jaren geleden maakte ik gebruik van een internetaccount van Het Net. Via die leverancier claimde ik ook een domeinnaam. Inmiddels versleet ik enige providers en nu wil ik eindelijk eens iets doen met dat internetdomein. Ik typ de URL in, en krijg een keurige 404-foutmelding van Het Net. Blijkbaar is nog niemand er met mijn domeinnaam vandoor gegaan. Op de site is alleen het nummer van de verkoopafdeling te vinden.

“Voor dit informatienummer betaalt u het locale tarief” In het keuzemenu kies ik voor de optie overige vragen. Ik blijk geen klantnummer meer te hebben. “U bent blijkbaar ook nog verhuisd,” zucht de medewerker. Ik moet het maar eens bij KPN proberen, “dat is ons moederbedrijf”.
“Welkom bij klantcontact van KPN. Dit informatie nummer kost 10 cent per minuut. Wij vragen u een keuze te maken uit 5 mogelijkheden.” Na mijn keuze (mogelijkheid 5: overige vragen) volgt een menu met 4 mogelijkheden, vervolgens één met drie kansen op contact.
“Zeiden ze bij Het Net dat u hier moest zijn?” roept een Limburgs klinkende dame, “hoe kunnen ze dat nou doen, belt u dit nummer eens.”

“Dit is de klantenservice van Het Net” (vijf mogelijkheden, optie 4) “Het lukt niet meneer,” stelt een oudere stem resoluut. “Wij brengen deze activiteiten gefaseerd onder bij Xs4All. Omdat ik u niet kan vinden in het systeem, moet u waarschijnlijk bij hen zijn. Ik heb het nummer voor u.”
Ik bel dus Xs4All. “wilt u muziek tijdens het wachten, kies 1”
Xs4All is de eerste die vraagt wat de domeinnaam eigenlijk is en de site van het SIDN gebruikt om informatie naar boven te halen. “hier staat toch echt KPN, meneer, domeinnaamserver 11 en 12”
Ik zie het zelf ook. Er staat overigens ook een telefoonnummer bij, in Amersfoort: Domein Beheer
+31 (0)334540400.
“Dit nummer is niet in gebruik”.

Terug naar de servicedesk van KPN, drie keuzemenuutjes, één keer doorverbinden.
“O, internet. Meneer, ik ben van de vaste lijnen, u kunt het best een mailtje sturen naar klantcontact@kpn.nl
Na alle moeite heb ik beslist geen vertrouwen in een mailtje. Nog één keer bel ik naar de klantenservice van KPN.
“Wat we kunnen doen is het domein vrijgeven. Daarna blijft het 40 dagen in quarantaine. Vervolgens kunt u het opnieuw claimen.

De voldoening waarmee ik neerleg is nu, een week later, omgeslagen in somberheid: het account is, zo lees ik op de site van SIDN, nog steeds “actief”. Een nieuw rondje langs al die Klantenservice-. Klantcontact- en Helpdesks staat voor de deur. En dat terwijl achter al die keuzemogelijkheden één en het zelfde bedrijf schuil gaat: KPN.

Weergaven: 60

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Mels Dees op 5 Juli 2009 op 23.26
Ik heb het hele proces in handen gegeven van het bedrijf Aqtion in Groningen - goede webbouwers en hosters, niet duur!
Reactie van Erik Braam op 3 Juli 2009 op 11.33
Sterk verhaal, ik sta nu voor hetzelfde probleem voor een klant van mij. In het verleden is het me al eens gelukt, maar via welk telefoonnummer had ik ook al weer succes...?

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden