Nederlands MediaNetwerk

Door Marc den Hertog. Het was sowieso al een hectische dag. Met een ziek kind. Bezoek aan een opdrachtgever ver buiten de ring. En de driewekelijkse boodschappen. De bel ging. Ik dacht, da's vast mijn vrouw met de tassen. Teken om een paar keer op en neer te sjouwen om vervolgens de auto te parkeren die met de knipper op de stoep zou staan.


Tweehoog Amsterdam. Goed voor het uitzicht en een fijne conditie.


Enfin. Ik drukte op het knopje dat van boven de deur opendoet. Maar hoorde niet mijn vrouw. Ik hoorde niets eigenlijk. Behalve een open deur dan. Die hoor je aan het verkeer dat het trappenhuis binnenrijdt.


'Hallo, wie is daar?' Heerlijk taalgebruik van vroeger. Uit de tijd dat we nog onaangekondigd bij elkaar langsgingen.


'Uw folderbezorger. Ik kom u een gelukkig Nieuwjaar wensen.'


'Ah, de folderbezorger. Wat gaven we die ook al weer? Maar wacht eens even' dacht ik terwijl ik me al omdraaide om geld te pakken dat klaarligt voor de bezorger van het Parool.


'Folderbezorger?! Het moet nou niet nog gekker worden. Heb je weleens die NeeNee-sticker gezien op onze brievenbus?'


'Nou, eh nee, die heb ik niet gezien' stamelde de jongen vanaf beneden.


'Dat dacht ik al. Dus weet je wat. Als jij nou een jaar lang doet wat op de sticker staat en geen folders in de brievenbus gooit dan krijg je volgend jaar een dubbele beloning.'


'Okay. Dank u wel' mompelde de jongen teleurgesteld, terneergeslagen en weinig overtuigd.


Mijn verwachtingen wat betreft het niet ontvangen van folders, brochures of ander ongeadresseerd drukwerk zijn dus niet al te hoog gespannen. Toch geef ik 'm in het nieuwe jaar een nieuwe kans niets in m'n bus te doen.


Maar tref ik toch iets aan dan is het jammer. Dan schroef ik nu eindelijk eens die spam-filter op de deur.


Marc den Hertog
is tekstschrijver en runt in het dagelijks leven het tekstenbureau Voor alles een tekst


www.vooralleseentekst.nl

Weergaven: 41

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

[Interview] Errol Nayci: Hoogvliegers blaast het publiek weg met een mooi en meeslepend verhaal

Errol Nayci heeft productiebedrijf Storytellers Film & TV opgezet. Zaterdag 11 januari 2020 is zijn tweede dramaserie Hoogvliegers bij NPO1 te zien, over F16-vliegers. Nederlands MediaNetwerk interviewde hem

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

[Column] Kenny de Vilder: De likeability van bosbranden

Wat zorgt ervoor dat de ene brand meer aandacht krijgt dan de andere? Ik heb er geen cijfers van, het kan aan mijn eigen online bubble liggen, maar krijg toch het idee dat Australië veel meer mensen écht raakt dan Brazilië of Californië

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden