Nederlands MediaNetwerk

Het Nieuwe Rijden van Agentschap NL naar Instituut voor Duurzame Mobiliteit

Vandaag is het programma Het Nieuwe Rijden door
Agentschap NL officieel overgedragen aan het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (
IvDM). Tijdens het 11e
Nationaal Sustainability Congres in Utrecht gaf
Ruud Trines van Agentschap NL symbolisch het stokje over aan
Pieter Jan
Biesheuvel, de voorzitter van IvDM. Daarbij waren vertegenwoordigers aanwezig van een aantal bij Het Nieuwe Rijden betrokken partijen, zoals BOVAG, RAI Vereniging, TLN, KNV, VNA, ANWB, CBR, Consumentenbond, Milieu Centraal en VNO/NCW. Met de overdracht wijzigt ook de opzet van het programma. Het Nieuwe Rijden is in 2000 opgezet door het toenmalige ministerie van Verkeer en Waterstaat met de ambitie om automobilisten, beroepschauffeurs en wagenparkbeheerders aan te zetten tot een energie-efficiënter aankoop- en rijgedrag. Het ministerie ondersteunde het programma financieel. De activiteiten die in de afgelopen jaren onder die vlag zijn georganiseerd hebben onder andere ertoe geleid dat de naamsbekendheid van Het Nieuwe Rijden inmiddels zeer hoog is en dat de rijstijltips in de rijopleiding en het rijexamen geïntegreerd zijn. Circa één op de drie rijbewijsbezitters zegt de belangrijkste rijstijltips regelmatig toe te passen. In opdracht van het nieuwe ministerie van Infrastructuur en Milieu gaat Het Nieuwe Rijden nu een volgende fase in. Het doel dat IvDM met het vernieuwde programma van Het Nieuwe Rijden moet bereiken is om in een periode van 3 jaar een reductie van minimaal één
megaton CO2 te realiseren. Dat vergt een bredere gedragsverandering van mobilisten. Om die gedragsverandering te bewerkstelligen worden allerlei CO2-besparende projecten en initiatieven vanuit het vernieuwde programma gestart. Daarnaast gaat IvDM ook helpen met informatie, voorlichting en opleiding. Binnenkort wordt bekend aan welke criteria projecten en initiatieven moeten voldoen om binnen het programma te worden uitgevoerd. Het IvDM is door
BOVAG en
RAI Vereniging opgericht om kennis en bewustwording op het gebied van milieu en duurzaamheid te bevorderen in de mobiliteitsbranche en (via de branche) bij de mobiliteitsconsument. De branche heeft dankzij organisaties als BOVAG en RAI Vereniging al jaren veel aandacht voor duurzame mobiliteit. Agentschap NL is onderdeel van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie. Agentschap NL voert programma’s, regelingen en wetten uit voor de ministeries en voor opdrachtgevers buiten de Rijksoverheid. Agentschap NL heeft Het Nieuwe Rijden in 2000 opgezet en tot en met 2010 uitgevoerd.
www.ivdm.nl
www.agentschapnl.nl

Weergaven: 47

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

[Column] Paola Cassone: Imagine

Veertig jaar geleden, op 8 december 1980, is John Lennon door een ex-fan vermoord. Zijn culturele bijdrage aan onze maatschappij is volgens mij enorm, maar ik ben een hardcore fan en daardoor ben ik bevooroordeeld

Jeroen Verkroost: Fair Play Pays, Search Trends, Engeland 51e staat van Amerika, holografie is hier

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden