Nederlands MediaNetwerk

Nederland werkt niet mee aan illegale liquidaties met drone

Op een zonnige ochtend loop ik mijn huis uit. De "witte voetjes poes op zwart" loopt een stukje mee. Nooit te ver. Ze weet tot hoe ver ze gaan kan...  

Ik heb een missie. Het brood is op. Ik ga voor vers voor mijn hele gezin. Plots besef ik de herkenningstune van The Sopranos tussen mijn lippen de ether in te blazen. Gek is dat. Ik was er niet mee wakker geworden. De laatste tijd verbaas ik mij eigenlijk nergens meer over, dringt het tot mij door. Een gelaten gevoel versluiert mijn zon.

Na een paar hoekjes om zie ik plotseling een klein zwart vliegtuigje op mij afkomen. Mijn fluiten stokt. Ik zoek of ergens een klein jongetje een afstandsbediening vasthoudt. Nergens dat jongetje te zien.  Het vliegende ding is eigenlijk ook te groot voor speelgoed. Ik kijk schielijk in de cockpit. Zit niemand in. Ik denk aan recente nieuwsberichten uit Jemen en een verlammende paniek maakt zich van mij meester. Ik draai mij om en zet een soort van snelwandeling in. Ik zoek obstakels tussen mij en het zacht ronkende gevaarte. Het valt mij op hoe weinig geluid het eigenlijk maakt. In de tussentijd zie ik flarden van de afgelopen weken voor mijn geestesoog. Wat heb ik gedaan!? Met wie heb ik telefonisch contact gehad? Welke tweets waren kritisch? Kan iemand mij voor iemand anders houden? Beangstigender is dat het zwarte bijna geruisloze object mij blijft volgen. Ren ik een portiek in, blijft het ervoor hangen. Mijn hart bonkt in mijn keel. Ik zou heel hard “ga weg”! willen schreeuwen, maar realiseer me dat het heel raar is zo iets te roepen tegen een geestloos voorwerp. Het is nog wel rustig op straat, maar toch... En zou het daar niet mogen vliegen dan? Het heeft toch net zoveel recht daar te vliegen als ik recht heb om er te lopen?

Het is de bakker nog niet maar ik ga er maar naar binnen. Binnen is veiliger denk ik naïef. Het is de drogist. De dame achter de kassa kent mij maar kijkt mij vreemd aan. Mijn droge mond maakt dat ik nauwelijks een fatsoenlijk “môgge” uit mijn strot pers. Wat moest ik ook alweer? Scheermesjes! Ik vraag of ze het driebladensysteem van Wilkinson al binnen hebben. Ze zegt: "nee, die verwachten we over drie weken weer".

"Hoe moet dat nou!?" paniek ik op iets hogere toon in gedachten, terwijl schuin boven de winkelruit de schaduw hangt van het vliegend tuig.

Ondertussen zoek ik naar uitstelmogelijkheden. Kan ik nog ergens excuses voor maken? Zal ik zeggen mijn leven te beteren? Heb ik het telefoonnummer van het Pentagon? Er zal vast wel iemand opnemen en vol begrip naar mij luisteren. “Help, ik zal nooit meer kritisch zijn!” Of zal ik de grote donkere meester over deze aarde misleiden en naar het zacht ronkende object roepen: “Ik doe het zelf wel, ik koop al scheermesjes”. Misschien luistert onze grote bestuurder op afstand mee op straalverbinding...

Plotseling schieten mij mijn woorden te binnen: “Niemand wordt een held door op veilige afstand met hightech precisiewapens op holbewoners te schieten”. Dát was wat ik tegen een professor uit de VS had gezegd. Die had mij jaren geleden gevraagd wat ik vond van de politieke ontwikkelingen in de United States in de afgelopen decennia sinds Wereld Oorlog nummer II. Wat was ik naïef geweest!...

Mijn telefoon gaat. Ik zoek er naar in mijn broekzak. Dan valt hij van mijn nachtkastje op de grond. Het zweet gutst uit mijn haar als ik half overeind tegen mijn hoofdkussen zit. Trillend buig ik over de rand van mijn bed en zet ik mijn mobiele wekker uit Ik besef ze eventjes te hebben zien vliegen...

Weergaven: 364

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: DWDD en cultuur, online event, hoe dan? Verandert corona onze muzieksmaak? Wat is jouw whisky?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden