Nederlands MediaNetwerk

Nederland werkt niet mee aan illegale liquidaties met drone

Op een zonnige ochtend loop ik mijn huis uit. De "witte voetjes poes op zwart" loopt een stukje mee. Nooit te ver. Ze weet tot hoe ver ze gaan kan...  

Ik heb een missie. Het brood is op. Ik ga voor vers voor mijn hele gezin. Plots besef ik de herkenningstune van The Sopranos tussen mijn lippen de ether in te blazen. Gek is dat. Ik was er niet mee wakker geworden. De laatste tijd verbaas ik mij eigenlijk nergens meer over, dringt het tot mij door. Een gelaten gevoel versluiert mijn zon.

Na een paar hoekjes om zie ik plotseling een klein zwart vliegtuigje op mij afkomen. Mijn fluiten stokt. Ik zoek of ergens een klein jongetje een afstandsbediening vasthoudt. Nergens dat jongetje te zien.  Het vliegende ding is eigenlijk ook te groot voor speelgoed. Ik kijk schielijk in de cockpit. Zit niemand in. Ik denk aan recente nieuwsberichten uit Jemen en een verlammende paniek maakt zich van mij meester. Ik draai mij om en zet een soort van snelwandeling in. Ik zoek obstakels tussen mij en het zacht ronkende gevaarte. Het valt mij op hoe weinig geluid het eigenlijk maakt. In de tussentijd zie ik flarden van de afgelopen weken voor mijn geestesoog. Wat heb ik gedaan!? Met wie heb ik telefonisch contact gehad? Welke tweets waren kritisch? Kan iemand mij voor iemand anders houden? Beangstigender is dat het zwarte bijna geruisloze object mij blijft volgen. Ren ik een portiek in, blijft het ervoor hangen. Mijn hart bonkt in mijn keel. Ik zou heel hard “ga weg”! willen schreeuwen, maar realiseer me dat het heel raar is zo iets te roepen tegen een geestloos voorwerp. Het is nog wel rustig op straat, maar toch... En zou het daar niet mogen vliegen dan? Het heeft toch net zoveel recht daar te vliegen als ik recht heb om er te lopen?

Het is de bakker nog niet maar ik ga er maar naar binnen. Binnen is veiliger denk ik naïef. Het is de drogist. De dame achter de kassa kent mij maar kijkt mij vreemd aan. Mijn droge mond maakt dat ik nauwelijks een fatsoenlijk “môgge” uit mijn strot pers. Wat moest ik ook alweer? Scheermesjes! Ik vraag of ze het driebladensysteem van Wilkinson al binnen hebben. Ze zegt: "nee, die verwachten we over drie weken weer".

"Hoe moet dat nou!?" paniek ik op iets hogere toon in gedachten, terwijl schuin boven de winkelruit de schaduw hangt van het vliegend tuig.

Ondertussen zoek ik naar uitstelmogelijkheden. Kan ik nog ergens excuses voor maken? Zal ik zeggen mijn leven te beteren? Heb ik het telefoonnummer van het Pentagon? Er zal vast wel iemand opnemen en vol begrip naar mij luisteren. “Help, ik zal nooit meer kritisch zijn!” Of zal ik de grote donkere meester over deze aarde misleiden en naar het zacht ronkende object roepen: “Ik doe het zelf wel, ik koop al scheermesjes”. Misschien luistert onze grote bestuurder op afstand mee op straalverbinding...

Plotseling schieten mij mijn woorden te binnen: “Niemand wordt een held door op veilige afstand met hightech precisiewapens op holbewoners te schieten”. Dát was wat ik tegen een professor uit de VS had gezegd. Die had mij jaren geleden gevraagd wat ik vond van de politieke ontwikkelingen in de United States in de afgelopen decennia sinds Wereld Oorlog nummer II. Wat was ik naïef geweest!...

Mijn telefoon gaat. Ik zoek er naar in mijn broekzak. Dan valt hij van mijn nachtkastje op de grond. Het zweet gutst uit mijn haar als ik half overeind tegen mijn hoofdkussen zit. Trillend buig ik over de rand van mijn bed en zet ik mijn mobiele wekker uit Ik besef ze eventjes te hebben zien vliegen...

Weergaven: 365

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Laat die FOMO maar komen

Bij De Speld gaan de deuren ook langzaam weer open. We beginnen klein en hanteren strikte regels. Hoewel ik gewend ben geraakt aan thuiswerken, kijk ik ernaar uit om straks weer samen te werken met driedimensionale collega’s

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden