Nederlands MediaNetwerk

De nieuwe IKEA catalogus 2011 valt vanaf vandaag weer bij miljoenen huishoudens in de bus. De catalogus staat vol nieuwe woonideeën, slimme producten en creatieve oplossingen die het leven in en rond huis veraangenamen. De gids is voor iedere smaak en voor elke behoefte en komt ook beschikbaar als iPhone app. De IKEA catalogus is een begrip in Nederlandse huishoudens. Geen enkele andere onderneming verspreidt op zo’n grote schaal een gratis commerciële publicatie van vergelijkbaar formaat. Wereldwijd worden bijna 198 miljoen exemplaren van de 60e editie van de IKEA catalogus verspreid, gedrukt in 29 talen, 61 edities en gelezen door ongeveer 400 miljoen mensen. De Nederlandse oplage bedraagt 6 miljoen exemplaren.
Ook dit jaar is de catalogus online te bekijken op IKEA.nl. Er kan doorheen worden gebladerd en gezocht worden naar producten. Deze kunnen als favoriet worden gemarkeerd. Gebruikers van de online catalogus kunnen een beschrijving aan hun favoriete pagina’s of producten geven en ze doormailen naar een vriend of delen op Facebook of Twitter. Voor meer informatie over bepaalde producten word je met één klik doorverwezen naar de productpagina op IKEA.nl De catalogus is daarnaast beschikbaar als app voor de iPhone, en de app kan ook gebruikt worden op de iPad. Met deze app kan je bladeren en zoeken in de catalogus en favorieten aanmaken. In alle IKEA landen wordt met dezelfde applicatie gewerkt, waarbij er per land prijs- en taalaanpassingen gemaakt zijn. De app is te downloaden via de App Store. Meer dan 200 producten in de catalogus zijn goedkoper dan vorig jaar. Het verlagen van de prijzen is onderdeel van het IKEA concept. IKEA streeft er altijd naar om de laagste prijs in de markt aan te bieden door nog slimmer in te kopen. Efficiënte productontwikkeling houdt in dat een product goedkoper geproduceerd en/of getransporteerd kan worden. Klanten krijgen hierdoor de meeste waar voor hun geld. ‘Maar het draait niet alleen om de lage prijzen. Het unieke van IKEA producten is de combinatie van design, gebruiksgemak, kwaliteit en duurzaamheid’, aldus Eva-Lotta Sjöstedt, algemeen directeur van IKEA Nederland. Sinds 1 september is IKEA de campagne ‘elke dag is anders’ gestart. Dat houdt o.a. in dat er iedere dag een andere tv-commercial wordt uitgezonden op de Nederlandse tv. De spotjes worden steeds maar één dag uitgezonden en behandelen herkenbare situaties uit het leven van alledag, gefilmd in IKEA winkels. De campagne toont elke dag een andere situatie en elke dag een andere oplossing. IKEA marketingmanager Nico de Jong legt het als volgt uit: ‘Of het nu gaat om een nieuw product, verschillende woonstijlen of om duurzaamheid, iedere dag vertelt IKEA een ander verhaal. Op deze manier verbinden wij ons veelzijdige aanbod met het dagelijks leven van onze klanten. De inhoud van de nieuwe catalogus, die over het dagelijks leven thuis gaat, sluit hier naadloos op aan.’ De 384 pagina’s tellende gids is net als vorig jaar 18 mm smaller en 26 mm korter. Hierdoor blijft het mogelijk om de catalogus efficiënter te drukken. Er is minder papier nodig en er wordt minder water verspild tijdens het drukproces. Ook de transportkosten zijn lager geworden. Door het kleiner formaat is de CO2 uitstoot met 12 procent gedaald en het waterverbruik met 17 procent.
www.ikea.nl

Weergaven: 717

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden