Nederlands MediaNetwerk

Een extreme windvlaag heeft ervoor gezorgd dat de Abri op het Leidseplein letterlijk is kromgetrokken. Het frame raakte ontzet en de bankjes kwamen zelfs van de grond. De zuiging die ontstond in de slipstream van een op lichtsnelheid voorbijspurtende Lionel Messi bleek teveel voor de constructie. De sterspeler van Barcelona en Argentinië kon deze hoge snelheid bereiken dankzij de F50 adiZero voetbalschoen van adidas. Deze ‘kicksen’, de lichtste die adidas ooit heeft gemaakt, maken snelle spelers als Lionel Messi, Arjen Robben en Luis Suárez nóg sneller. Niet voor niets werd tijdens het afgelopen WK in Zuid-Afrika met geen enkele andere schoen zó veel doelpunten gemaakt als met de F50 adiZero. Het sportmerk wilde de kwaliteiten van haar nieuwe topschoen duidelijk voor het voetlicht brengen. Zij vond exploitant JCDecaux bereid om hierbij te helpen. Door de Abri letterlijk krom te trekken en de banken in de halte te laten zweven, wordt de suggestie gewekt dat dit door de zuiging van de voorbijschietende F50 adiZero komt. De schoen staat metersgroot afgebeeld in de Abri, die volledig is bestickerd om de optische illusie goed over te laten komen. JCDecaux Innovate zorgde ervoor dat de Abri fors werd verbouwd. Zo werden de staanders, banken, het informatiebord en de centrale posterkast opnieuw (scheef) gemonteerd. De eerste bank en het dak werden verlengd en het extra deel vervolgens omgebogen. De overige bankjes zijn in de Abri opgehangen. Hiervoor zijn nieuwe glasplaten geïnstalleerd. De centrale posterkast is overigens ingericht als Showcase. Hierin worden drie echte exemplaren van de fraaie F50 adiZero voetbalschoen tentoongesteld. Daarnaast staan de namen van de dragers van de F50 adiZero, die samen goed waren voor 41 doelpunten tijdens het WK in Zuid-Afrika. Nog nooit werd een object van JCDecaux, dat toch kan bogen op een lange reeks Spectaculars, zodanig gemodificeerd als voor deze creatieve uiting van adidas. Deze Spectacular is mede mogelijk gemaakt door adidas, reclamebureau TBWA\BEC, mediabureau Posterscope en JCDecaux Innovate. Hij is nog te zien tot en met 17 augustus. De F50 adiZero was zonder twijfel de meest succesvolle voetbalschoen die te zien was op de afgelopen FIFA World Cup 2010TM. Aan de voeten van onder meer David Villa, Thomas Müller (topscorer en Youth Player van het toernooi), Gonzalo Higuaín, Arjen Robben, Diego Forlán (Best Player) en Luis Suárez bleek adidas’ laatste introductie een ware doelpuntenmachine. Geen schoen die betrokken was bij zoveel doelpunten. Met een gewicht van slechts 165 gram is het de lichtste voetbalschoen die adidas ooit heeft gemaakt. www.jcdeaux.nl www.adidas.nl

Weergaven: 365

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden