Nederlands MediaNetwerk

Ik ben al sinds 1998 actief als freelance journalist. Ik begon bij de Rotterdamse huis-aan-huiskrant 'De Havenloods'. Geloof dat het tegenwoordig anders heet. Daarnaast had ik in die beginjaren nog enkele andere journalistieke en eindredactionele opdrachtgevers. Maar ja, hoe gaat dat? Van enkele opdrachtgevers kan een mens niet leven, dus greep ik de kans van een vaste parttime baan toen die voorbijkwam en ging mijn freelance carriere op een lager pitje. Er moet tenslotte iedere dag brood op de plank komen en iedere maand geld voor de huur zijn.

Het vuur bleef nochtans altijd flikkeren en soms branden. In 2005 had ik bij mijn toenmalige werkgever de kans mijn eerste boek te schrijven, dat ook door diezelfde werkgever werd uitgegeven. Een bestseller is het helaas nooit geworden. Te gevoelig en controversieel onderwerp, ben ik bang.

Niet lang daarna besloot ik voor een tweede en laatste keer te proberen een freelance bestaan op te bouwen. Ik zei mijn werkgever vaarwel, die het al jaren had zien aankomen, en verhuisde naar Antwerpen. Ja, ook voor de belasting. Belangrijker was echter de gedachte dat ik hoopte daar meer kansen te creëeren. Kansen zowel op de Vlaamse als Nederlandse mediamarkt.

Het is me tot op heden niet gelukt. Ik heb al snel weer een normale job moeten accepteren. Ik geef echter nog niet op. Als het me dan niet linksom lukt voldoende media (lees: magazines, bedrijven) voor mijn kunde en ervaring te winnen, pak ik het op een andere manier aan. Rechtsom dus.

Vandaar mijn tweede boek dat momenteel op stapel staat. Je zult er nog het nodige van me over horen. Hier en op andere relevante sites. Hoe ik mezelf moet promoten, weet ik na al die jaren heus wel :-). Een bestseller hoeft het boek niet per se te worden, mag wel. Het gaat mij er voornamelijk om ermee te laten zien wat ik journalistiek in huis heb. Ik kan helder en to the point schrijven en analyseren, voor een breed publiek. Al zeg ik het zelf. Als nu een paar mensen mij eindelijk het vertrouwen en dus opdrachten gunnen dankzij dat boek, komt het met die journalistieke aspiraties uiteindelijk toch nog goed.

Weergaven: 37

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden