Nederlands MediaNetwerk

Joris van Heukelom over MakerStreet en Founder Institute


Joris van Heukelom verlaat
Sanoma Media, wordt partner bij
MakerStreet en gaat samen met
Jim Stolze Founder Institute opbouwen. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Amsterdam voor een inspirerend gesprek.


Dag Joris, gefeliciteerd met deze stap. Hoe is het met je?

'Het gaat uitstekend. Maar dat is bijna altijd wel zo. Ik ben een kritisch, doch optimistisch mens. Soms ben ik wel moe, na 10 uur vergaderen. Mensen lachen me bij Sanoma toe maar het is een dubbel gevoel, je laat ook iets in de steek. Dat doet een beetje pijn.'

Waarom deze stap en waarom nu?

'Ik ben binnen bedrijven toch wel vaak iemand die met een gek idee komt of met nieuwe initiatieven. Ik ben een bouwer of een verbouwer. In een puur bestuurlijke functie word ik niet blij. Dat bouwen en verbouwen heb ik bij Sanoma kunnen doen. We hebben hard ingezet op commercie en nieuwe commerciële modellen geïntroduceerd. Commercie en content bij elkaar gebracht. Als het werk dan klaar is, gaat het kriebelen, word ik Joris van Jeukelom. Dan ga ik om mee heen kijken. Ik ben voorzitter van het IAB geworden, heb kleine belangen genomen in startende bedrijven Amsterdam en nu dan deze stap. Daar word ik gelukkig van.'


Wat is MakerStreet?

'MakerStreet is een initiatief van internetondernemers die de markt al bedienen vanuit de bedrijven Resoluut,
UNITiD en
TechTribe. MakerStreet maakt mediagerelateerde producten en diensten, creëert volledig geïntegreerde digitale omgevingen, realiseert applicaties voor tablet en mobiel, produceert online video en smeedt digitale storylines.'
Wat wordt jouw rol bij MakerStreet?
<'Dat is een goede vraag. Het is ondernemerschap en dat is iets anders dan reageren op een vacature. Ik word partner en aandeelhouder. De vraag is dan misschien: wat breng je mee? Dat is veel ervaring, een netwerk en een visie op media en commercie.'

Goed, maar wat ga je daar dan de hele dag doen? Wat is je functie, je titel?
<'Ik heb in de afgelopen jaren titels genoeg gehad. Dat hoeft even niet. Ik ga gewoon aan het werk.'

Kun je Founder Institute introduceren?
'Founder Institute is een instituut dat mensen met briljante ideeën in een 13 weken durende crash course tot ondernemers maakt.'

Wat is de betrokkenheid van Sanoma Media?

'Sanoma vindt dit erg interessant en zou hier graag bij betrokken zijn. Ze doen dat met een sponsor pakket. Zo hebben wij een vliegende start. Ik ben er blij mee want het bewijst dat de verhoudingen nog steeds goed zijn.'

We hebben het over sponsoring, niet over een investering in een belang?
'Sponsoring ja, niet een belang. Maar dat wil niet zeggen dat dat er in de toekomst niet van zou kunnen komen.'

Je gaat start-ups begeleiden. Hebben zich in de 24 uur dat het nieuw naar buiten is al startende ondernemers met briljante ideeën bij je aangemeld?
'Een tiental. Vanmorgen zaten Jim en ik in de uitzending van Paul van Liempt op BNR. Dan gaat het hard.'

www.makerstreet.nl

 

Joris van Heukelom spreekt komende dinsdag op het Zesde Nederlands MediaNetwerk Event

Klik hier voor programma en deelnemerslijst

Weergaven: 462

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE

Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?

Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied

Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden