Nederlands MediaNetwerk

Joris van Heukelom over MakerStreet en Founder Institute


Joris van Heukelom verlaat
Sanoma Media, wordt partner bij
MakerStreet en gaat samen met
Jim Stolze Founder Institute opbouwen. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Amsterdam voor een inspirerend gesprek.


Dag Joris, gefeliciteerd met deze stap. Hoe is het met je?

'Het gaat uitstekend. Maar dat is bijna altijd wel zo. Ik ben een kritisch, doch optimistisch mens. Soms ben ik wel moe, na 10 uur vergaderen. Mensen lachen me bij Sanoma toe maar het is een dubbel gevoel, je laat ook iets in de steek. Dat doet een beetje pijn.'

Waarom deze stap en waarom nu?

'Ik ben binnen bedrijven toch wel vaak iemand die met een gek idee komt of met nieuwe initiatieven. Ik ben een bouwer of een verbouwer. In een puur bestuurlijke functie word ik niet blij. Dat bouwen en verbouwen heb ik bij Sanoma kunnen doen. We hebben hard ingezet op commercie en nieuwe commerciële modellen geïntroduceerd. Commercie en content bij elkaar gebracht. Als het werk dan klaar is, gaat het kriebelen, word ik Joris van Jeukelom. Dan ga ik om mee heen kijken. Ik ben voorzitter van het IAB geworden, heb kleine belangen genomen in startende bedrijven Amsterdam en nu dan deze stap. Daar word ik gelukkig van.'


Wat is MakerStreet?

'MakerStreet is een initiatief van internetondernemers die de markt al bedienen vanuit de bedrijven Resoluut,
UNITiD en
TechTribe. MakerStreet maakt mediagerelateerde producten en diensten, creëert volledig geïntegreerde digitale omgevingen, realiseert applicaties voor tablet en mobiel, produceert online video en smeedt digitale storylines.'
Wat wordt jouw rol bij MakerStreet?
<'Dat is een goede vraag. Het is ondernemerschap en dat is iets anders dan reageren op een vacature. Ik word partner en aandeelhouder. De vraag is dan misschien: wat breng je mee? Dat is veel ervaring, een netwerk en een visie op media en commercie.'

Goed, maar wat ga je daar dan de hele dag doen? Wat is je functie, je titel?
<'Ik heb in de afgelopen jaren titels genoeg gehad. Dat hoeft even niet. Ik ga gewoon aan het werk.'

Kun je Founder Institute introduceren?
'Founder Institute is een instituut dat mensen met briljante ideeën in een 13 weken durende crash course tot ondernemers maakt.'

Wat is de betrokkenheid van Sanoma Media?

'Sanoma vindt dit erg interessant en zou hier graag bij betrokken zijn. Ze doen dat met een sponsor pakket. Zo hebben wij een vliegende start. Ik ben er blij mee want het bewijst dat de verhoudingen nog steeds goed zijn.'

We hebben het over sponsoring, niet over een investering in een belang?
'Sponsoring ja, niet een belang. Maar dat wil niet zeggen dat dat er in de toekomst niet van zou kunnen komen.'

Je gaat start-ups begeleiden. Hebben zich in de 24 uur dat het nieuw naar buiten is al startende ondernemers met briljante ideeën bij je aangemeld?
'Een tiental. Vanmorgen zaten Jim en ik in de uitzending van Paul van Liempt op BNR. Dan gaat het hard.'

www.makerstreet.nl

 

Joris van Heukelom spreekt komende dinsdag op het Zesde Nederlands MediaNetwerk Event

Klik hier voor programma en deelnemerslijst

Weergaven: 492

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden