Nederlands MediaNetwerk

Programma:
CQC/ Zender:
Veronica/ Eerste uitzending:
28 augustus/ Tijdstip:
21.29 uur / Aantalkijkers:
263.000 Ik zeg het maar zelf, ik ben een hopeloze sukkel en ik ken eigenlijk niemand die het hier niet hartgrondig mee eens zal zijn. Op zich schept dat rust. Rust ja, voldoening nee. Diep van binnen, op obscure plekken waar het leven op sterven na dood is, blijf ik hopen op een sprankje meer, iets dat mij voor even blij maakt. Zoiets zou heel goed een fascinerend tv-programma kunnen zijn. Mede hierom zat ik vrijdagavond hoopvol klaar, immers
CQC gaat ‘dwars door het nieuws’ had ik gelezen. Ik wist weliswaar niet precies hoe men dat aan ging pakken maar het klonk veelbelovend. Toen ik vervolgens las: ‘Aan
Beau gaan we geen woorden meer vuil maken.
Beau is gewoon Beau'. Kijk, zoiets vind ik ontroerend, Beau die gewoon Beau blijft en niet iemand anders, dat komt de helderheid van zo’n programma ten goede. Bovendien neemt de eenvoud van die man mythische proporties aan, Hij kon iedereen zijn maar bleef zichzelf. Dan is het niet meer dan terecht dat je claimt: ‘Zet je schrap voor CQC!’. Niemand in Nederland zat schrapper dan ik en het was nodig. Het begin was overdonderend, drie mannen ( naast Beau waren het
Pieter Jouke en
Daan Nieber) in zwarte pakken en uitgekiende zonnebrillen kwamen het podium op. Hoewel ze nog niets hadden gedaan of gezegd gaf het aanzwellende applaus de hunkering van het publiek naar iets bijzonders goed weer. Onfortuinlijk was wel dat de staande ovatie dermate lang aanhield dat je het besef bij de mannen zag doordringen, ‘kunnen we hier aan voldoen’. Een beleefd antwoord hierop is: Het zal best kunnen maar afgelopen vrijdag zat het er niet in. Iets minder beleefd: De kwaliteit van het gebodene leek nog het meest op een haastig in elkaar geflanst schoolkrantje van drie leerlingen uit groep 8 waarbij de drukker ziek is geworden en de hoofdredacteur, na het lezen van de abominabele stukjes huisvlijt, in overspannen toestand uit het raam is gesprongen. Toch ben ik wel iets wijzer geworden vrijdagavond tussen half tien en half elf, het zit namelijk zo, 35% van de warmte gaat verloren en
Nuon heeft daar een oplossing voor. En dan maakt het niet uit dat die informatie uit het reclameblok komt. Ook dat is
CQC, ‘dwars door de reclame’. En er was nog iets schokkends dat me bijgebleven is. Reporter
Jelle was op het Binnenhof en
hij was het die minister
Verhagen wist te ontlokken dat de Westerschelde uitgediept moet worden. De minister keek hierbij alsof hij persoonlijk de spade ter hand ging nemen. Maar het kan ook zijn dat hij altijd zo kijkt. Allesoverziend ben ik misschien toch iets meer dan een hopeloze sukkel. Ik ben hoopvol over CQC. Eindelijk een programma dat, als Beau zichzelf blijft, alleen maar kan groeien.

Weergaven: 73

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden