Nederlands MediaNetwerk

 

Programma: Face It / Eerste uitzending: 10 mei / Zender: Veronica / Tijdstip: 21.28 uur / Aantal kijkers: 198.000

Heel soms, en dan bedoel ik ook heel soms, zie je een nieuw programma waarbij je al snel weet, hier is lang over nagedacht. Dit gevoel had ik bij Face It niet. Natuurlijk laat ik me door zo’n detail niet uit het veld slaan, bovendien ieder programma verdient een eerlijke kans. En ook iedere presentator verdient een eerlijke kans. In dit geval was dat Lange Frans, een mooie uitdaging voor hem, dacht ik en ik werd ietwat meegesleept door het enthousiasme van de man toen ik las: “Ik viel van mijn stoel van het lachen bij het zien van de Japanse beelden. Het is een eer dat ik dit vernieuwende, hilarische spelprogramma mag gaan presenteren”.

Zou ik ook graag willen, dacht ik, het liefst met regelmaat. Mijzelf op de grond terugvinden van het lachen. En ik sloot het niet uit, immers, het bijzondere aan Face It is dat de kandidaten opdrachten uitvoeren met alleen hun gezicht. De kandidaten begonnen in de Green Zone waarin teamcaptains Thijs Willekes, Jasmine Sendar en Eric Dikeb bepalen wie aan welk spel deel gaat nemen. Een lastige taak, want niemand speelt graag Phobia Face Down, waarbij je vreemde voorwerpen als stierenballen en babi pangang op moet vangen uit een koker. De twee winnende teams gaan door naar de Orange Zone en strijden samen om een plekje in de finale.

Dit lijkt misschien eenvoudig maar als je niet al te bedreven bent met een stierenbal in je mond, is het meer huiveringwekkend dan hilarisch. Natuurlijk kan men een meisje dat gilde van afgrijzen toen ze probeerde die stierenbal te verplaatsen met haar mond hilarisch vinden. En natuurlijk is het mogelijk dat ik geen enkel gevoel voor humor heb maar ik vond het niet echt leuk, nee!

Het dient gezegd, Lange Frans deed wat ie kon om van niets nog iets te maken, op zich een vrij hopeloze onderneming, maar toch hulde voor z’n ijver. Na het laatste spel werd het team van Eric Dikeb als glorieuze winnaars overladen met eer en een geldbedrag. Zij zijn voor eeuwig de eerste winnaars van de Nederlandse Face It. Voor hen heeft een stierenbal geen geheimen meer. 

Ik ben zelden nieuwsgierig naar kijkcijfers, in dit geval dacht ik even, stel dat er staat, aantal kijkers 1 en dat mijn naam er bij zou staan. Gelukkig voor Lange Frans en mijzelf was dit niet het geval. Ik wil dan ook bij deze alle 197.999 kijkers bedanken die samen met mij hebben gekeken. Het was een unieke ervaring. Uit compassie beloof ik dat ik samen met die kijkers van het eerste uur mee zal blijven kijken. Gedeelde smart is halve smart.

www.twitter.com/tonboom

Weergaven: 87

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden