Nederlands MediaNetwerk

 

Programma: Face It / Eerste uitzending: 10 mei / Zender: Veronica / Tijdstip: 21.28 uur / Aantal kijkers: 198.000

Heel soms, en dan bedoel ik ook heel soms, zie je een nieuw programma waarbij je al snel weet, hier is lang over nagedacht. Dit gevoel had ik bij Face It niet. Natuurlijk laat ik me door zo’n detail niet uit het veld slaan, bovendien ieder programma verdient een eerlijke kans. En ook iedere presentator verdient een eerlijke kans. In dit geval was dat Lange Frans, een mooie uitdaging voor hem, dacht ik en ik werd ietwat meegesleept door het enthousiasme van de man toen ik las: “Ik viel van mijn stoel van het lachen bij het zien van de Japanse beelden. Het is een eer dat ik dit vernieuwende, hilarische spelprogramma mag gaan presenteren”.

Zou ik ook graag willen, dacht ik, het liefst met regelmaat. Mijzelf op de grond terugvinden van het lachen. En ik sloot het niet uit, immers, het bijzondere aan Face It is dat de kandidaten opdrachten uitvoeren met alleen hun gezicht. De kandidaten begonnen in de Green Zone waarin teamcaptains Thijs Willekes, Jasmine Sendar en Eric Dikeb bepalen wie aan welk spel deel gaat nemen. Een lastige taak, want niemand speelt graag Phobia Face Down, waarbij je vreemde voorwerpen als stierenballen en babi pangang op moet vangen uit een koker. De twee winnende teams gaan door naar de Orange Zone en strijden samen om een plekje in de finale.

Dit lijkt misschien eenvoudig maar als je niet al te bedreven bent met een stierenbal in je mond, is het meer huiveringwekkend dan hilarisch. Natuurlijk kan men een meisje dat gilde van afgrijzen toen ze probeerde die stierenbal te verplaatsen met haar mond hilarisch vinden. En natuurlijk is het mogelijk dat ik geen enkel gevoel voor humor heb maar ik vond het niet echt leuk, nee!

Het dient gezegd, Lange Frans deed wat ie kon om van niets nog iets te maken, op zich een vrij hopeloze onderneming, maar toch hulde voor z’n ijver. Na het laatste spel werd het team van Eric Dikeb als glorieuze winnaars overladen met eer en een geldbedrag. Zij zijn voor eeuwig de eerste winnaars van de Nederlandse Face It. Voor hen heeft een stierenbal geen geheimen meer. 

Ik ben zelden nieuwsgierig naar kijkcijfers, in dit geval dacht ik even, stel dat er staat, aantal kijkers 1 en dat mijn naam er bij zou staan. Gelukkig voor Lange Frans en mijzelf was dit niet het geval. Ik wil dan ook bij deze alle 197.999 kijkers bedanken die samen met mij hebben gekeken. Het was een unieke ervaring. Uit compassie beloof ik dat ik samen met die kijkers van het eerste uur mee zal blijven kijken. Gedeelde smart is halve smart.

www.twitter.com/tonboom

Weergaven: 76

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden