Nederlands MediaNetwerk

 

Programma: Face It / Eerste uitzending: 10 mei / Zender: Veronica / Tijdstip: 21.28 uur / Aantal kijkers: 198.000

Heel soms, en dan bedoel ik ook heel soms, zie je een nieuw programma waarbij je al snel weet, hier is lang over nagedacht. Dit gevoel had ik bij Face It niet. Natuurlijk laat ik me door zo’n detail niet uit het veld slaan, bovendien ieder programma verdient een eerlijke kans. En ook iedere presentator verdient een eerlijke kans. In dit geval was dat Lange Frans, een mooie uitdaging voor hem, dacht ik en ik werd ietwat meegesleept door het enthousiasme van de man toen ik las: “Ik viel van mijn stoel van het lachen bij het zien van de Japanse beelden. Het is een eer dat ik dit vernieuwende, hilarische spelprogramma mag gaan presenteren”.

Zou ik ook graag willen, dacht ik, het liefst met regelmaat. Mijzelf op de grond terugvinden van het lachen. En ik sloot het niet uit, immers, het bijzondere aan Face It is dat de kandidaten opdrachten uitvoeren met alleen hun gezicht. De kandidaten begonnen in de Green Zone waarin teamcaptains Thijs Willekes, Jasmine Sendar en Eric Dikeb bepalen wie aan welk spel deel gaat nemen. Een lastige taak, want niemand speelt graag Phobia Face Down, waarbij je vreemde voorwerpen als stierenballen en babi pangang op moet vangen uit een koker. De twee winnende teams gaan door naar de Orange Zone en strijden samen om een plekje in de finale.

Dit lijkt misschien eenvoudig maar als je niet al te bedreven bent met een stierenbal in je mond, is het meer huiveringwekkend dan hilarisch. Natuurlijk kan men een meisje dat gilde van afgrijzen toen ze probeerde die stierenbal te verplaatsen met haar mond hilarisch vinden. En natuurlijk is het mogelijk dat ik geen enkel gevoel voor humor heb maar ik vond het niet echt leuk, nee!

Het dient gezegd, Lange Frans deed wat ie kon om van niets nog iets te maken, op zich een vrij hopeloze onderneming, maar toch hulde voor z’n ijver. Na het laatste spel werd het team van Eric Dikeb als glorieuze winnaars overladen met eer en een geldbedrag. Zij zijn voor eeuwig de eerste winnaars van de Nederlandse Face It. Voor hen heeft een stierenbal geen geheimen meer. 

Ik ben zelden nieuwsgierig naar kijkcijfers, in dit geval dacht ik even, stel dat er staat, aantal kijkers 1 en dat mijn naam er bij zou staan. Gelukkig voor Lange Frans en mijzelf was dit niet het geval. Ik wil dan ook bij deze alle 197.999 kijkers bedanken die samen met mij hebben gekeken. Het was een unieke ervaring. Uit compassie beloof ik dat ik samen met die kijkers van het eerste uur mee zal blijven kijken. Gedeelde smart is halve smart.

www.twitter.com/tonboom

Weergaven: 87

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden