Nederlands MediaNetwerk

Programma: Feuten/ Zender:
Nederland 3 (BNN)/ Eerste uitzending:
1
november// Tijdstip:
21.19 uur Aantal kijkers: 361.000 Normaal ben ik op voorhand enthousiast als er een nieuwe Nederlandse dramaserie aankomt. Gisteren was ik ook melancholisch toen ik me realiseerde dat door alle aangekondigde bezuinigingen series als
Feuten waarschijnlijk niet meer gemaakt kunnen worden. Of in het gunstigste geval zal er serie komen getiteld:
Feut, waarin 1 feut zichzelf ontgroend tot het geld op is. Toegegeven het kan, maar er kleven ook nadelen aan zo’n sober gebeuren. Maar nog is het niet zover.
Mark Furstner, Eindredacteur Drama BNN: 'Het studentencorps is een prachtige wereld voor een serie, omdat iedereen wel benieuwd is naar zo’n gesloten club. Feuten put uit de geruchten die rond het corps wemelen: over de ontgroening, de feesten en de strijd om aanzien en macht.’ Op zich heeft Mark Furster gelijk maar dan moet je het wel goed doen. Ik zal specifieker zijn, het had mij meer moeten raken. Ik zou elke vernedering willen ontkennen, er niet aan herinnerd willen worden, het nog dieper willen verstoppen, nooit gebeurd schreeuwen, me doodschamen en toch besmuikt moeten kijken, dwangmatig. Helaas is mij dat bespaard gebleven. Ja, ik vind dat op een bizarre manier jammer. Ik werd niet meegezogen zoals b.v. in de film
Das Experiment. Ik wist dat het een film was en toch kwam ik ziedend en ontdaan uit de bioscoop. Dat vond ik een confronterende film. Gisteravond geloofde ik het niet, ik keek naar iemand die voortdurend
stelletje KUTfeuten schreeuwde omdat dat nu eenmaal z’n tekst was. Was er dan niets goed? Natuurlijk wel,
Hanna Verboom speelt een rol . Hanna: ‘Feuten is een spannende, realistische serie waarin de rauwheid van het studentenleven wordt blootgelegd.’ En er is meer, er was een
undercover-feut, op zich een mooi beroep, schijnt veel vraag naar te zijn, kun je in het bedrijfsleven en de politiek ver mee komen.
Tim Murck speelde deze rol geloofwaardig, jammer dat altijd de verkeerde mensen undercover-feut zijn, fout. Ik bedoel, jammer dat altijd de op het oog sympathieke mensen niet te vertrouwen zijn. Nu ik hier over nadenk, dit gegeven werpt op zich wel een geheel nieuw licht op mijn relatie. Voor mij wordt
Manuel Broekman als
Bram Wagtmans de ster van de serie, zoon van een eerzaam ambachtsman, een slager. Vreemd, hoewel de meeste Feuten en de huisoudsten vlees eten, is er weinig respect voor een slager. Zoon van een slager is dan logischerwijs een paria. Bram heeft als opdracht voor een varkentje te zorgen, hij doet dit liefdevol. Ene
Hendrik, een psychopaat met welgestelde ouders, je zou hier kunnen spreken van een welgestelde psychopaat, maar hoe je het ook benoemt, het blijft natuurlijk wel gewoon een gevaarlijke gek. Deze Hendrik steekt dat arme varkentje met satanisch genoegen dood. Zelfs
Midas Wolf doet zoiets niet, nee, die stopt de biggetjes fatsoenlijk in een pan en wacht zolang met het vuur aansteken tot
Wolfje er aan komt om ze te bevrijden. Of
mijnheer Beer, dat kan ook. Hendrik wachtte nergens op. De bedoeling van deze snode daad is dat Bram de schuld krijgt, dat is allemaal intrige. Deze en andere intriges gaan volgende week maandag verder. Voor degenen die niet genoeg kunnen krijgen van
stelletje KUTfeuten is er goed nieuws. Deze populaire kreet is bij
BNN als ringtone te downloaden. Ook leuk in combinatie met de ringtone
Scheet. Tot slot, geniet van kunst nu het nog kan. Twitter
www.twitter.com/tonboom Lees ook:
Kick off: My parents are gonna love you
Kick off: Penoza
Kick off: Nieuwsuur/PowNews

Weergaven: 143

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden