Nederlands MediaNetwerk

Programma: Hawaii Five-0/ Zender: Veronica/ Eerste uitzending: 17 januari/ Tijdstip: 20.30 uur/ Aantal kijkers: 460.000

Ik wil niemand teleurstellen maar wie bij Hawaï alleen denkt aan zon, strand, en een overweldigend blauwe oceaan met die fantastische branding, komt bedrogen uit. Zelfs in zo’n paradijselijke omgeving vind je de meest ongure types. Jammer voor zo’n eiland, maar een feest voor mensen die niet genoeg kunnen krijgen van spannende misdaadseries. Nu ik er over nadenk, Hawaï , dat zou nou eens een aangenaam oord voor een trainingsmissie van onze militairen. Ja, ook de mooiste vrouwen in  bikini’s hebben recht op protectie, die branding blijft gevaarlijk.

Voor wie  geen beeld heeft van de kleur van de oceaan daar, denk aan het azuurblauw waarin Italië speelt,  vooral Cannavaro lijkt met dat shirt geboren, zet dat af tegen de gure grauwheid van de dagelijkse sleur en het weer bij ons de laatste weken en probeer niet in huilen uit te barsten. Mensen die dit van harte lukt, zijn Hawaii Five-0 bestendig, voor anderen is er altijd nog Radar, ruim 2.2 miljoen kijkers. Voor mensen die zich geen eigen mening over voetbal kunnen vormen is Johan Derksen cs. weer begonnen, waarbij gezegd dient te worden dat ‘Gijp’ met grote regelmaat laat zien dat hij een feilloos oog voor detail heeft, waarvoor hulde. Voor lieden die gedijen bij wanhoop kan ik het actualiteitenprogramma van de VARA, ‘Uitgesproken’ van harte aan bevelen, zelden paste een naam zo goed bij een programma. 242.000 zielen ondergingen dit gewillig.

Zo, nu zijn we de ballast kwijt, als het goed is zijn we nu onder elkaar. Welkom aan alle 460.000 kijkers die net als ik nieuwsgierig waren naar een weer nieuwe serie. Natuurlijk zal er een wijsneus opstaan die mij wil corrigeren door er op te wijzen dat Hawaii Five-0 eigenlijk al in 1968 met groot succes op de buis is geweest. Tegen deze voorbarige zou ik willen zeggen, is mij bekend, maar dat waren andere tijden. Toen kon je nog fatsoenlijk tegen een boef zeggen, ‘Hands up’ en de betreffende boef reikte onmiddellijk naar de sterren. De bandieten van toen zijn te vergelijken met de ‘Klup van Booswigten’ van Midas Wolf en Mijnheer Beer. Maar…Nieuwe tijden, nieuwe misdadigers, nieuwe serie, oude naam.

De nieuwe Hawaii Five-0 begint als detective Steve McGarrett (Alex O'Loughlin) naar het eiland Oahu afreist om de moord op zijn vader te onderzoeken. Daar krijgt hij de taak om samen met een nieuw eliteteam de georganiseerde misdaad op Hawaï aan te pakken. Zijn team bestaat uit Detective Danny Danno William,  (Scott Caan), Chin Ho Kelly (Daniel Dae Kim), een voormalig protegé van McGarretts vader. Tenslotte is er de bloedmooie Hawaïaanse Kono,(Grace Park) die net klaar is met de politieschool. Je snapt het niet, ga nou eens naar de markt, kijk goed rond naar het vrouwelijk schoon aldaar, sla dat beeld op en kijk dan maandag naar Hawaii Five-0. Iets moeten wij misdaan hebben, anders is het niet te verklaren. 

Voor ik het vergeet, wat ik vooral leuk vond waren de dialogen tussen Steve en Danny. Ik verwacht niet dat Hawaii Five-0 al te veel stof doet opwaaien, daarvoor leent zich het eiland niet. Natuurlijk draait het altijd om die o zo belangrijke kijkcijfers, ik heb goed nieuws voor Veronica, die gaan stijgen. Hoe ik dat weet, dat is mijn taak, dingen weten. Wie maandag weer of voor het eerst kijkt, in beide gevallen, goede keus. Ga niet eerst naar de markt! 

 

 

 

 

 

 

Weergaven: 133

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Janine Versteeg op 20 Januari 2011 op 17.40

Je hebt wederom een hartstikke leuke column geschreven, waarvoor hulde!

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden